اخبار نساجی

افزایش حجم و ارزش معاملات

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

افزایش حجم و ارزش معاملات

در داد و ستدهای روز جاری بازار سرمایه معامله گران بیش از ۵۳۱ میلیارد ریال سهم و حق تقدم را جا به جا کردند که نسبت به روز گذشته از نظر حجم و ارزش به ترتیب ۳۷ و ۱۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

سنا، در نتیجه داد و ستدهای روز جاری بازار سرمایه معامله گران تالار شیشه ای ۱۹۳ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۶۹۶ برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۵۳۱ میلیارد و ۳۷۲ میلیون و ۱۶۳ هزار ریال را در ۱۳ هزار و ۴۰۹ نوبت معاملاتی داد و ستد کردند که از نظر ارزش رشد ۱۹ درصدی و از نظر حجم افزایش ۳۷ درصدی را نسبت به روز دوشنبه دارد.

همچنین شاخص کل با افتی ۱۵۷ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۳۲۷ واحدی رسید. شاخص صنعت ۱۲۹ واحد نزول را تجربه کرد و شاخص ۵۰ شرکت فعالتر ۸ واحد پایین آمد. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۵۳ و ۴۰ واحد افت را تجربه کردند.

سرمایه گذاری غدیر، بانک ملت، فولاد مبارکه، گسترش نفت و گاز پارسیان، سایپا، ملی مس ایران، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، توسعه معادن و فلزات و بانک پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند . این در حالی بود که نماد پتروشیمی شیراز با تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر آن شدند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پر بیننده ترین نمادهای بازار امروز نیز گسترش نفت و گاز پارسیان، کارت اعتباری ایران کیش، سرمایه گذاری غدیر، سایپا، بانک ملت، ملی مس، ماشین سازی اراک، فولاد مبارکه و کالسیمین بودند.

همچنین بیشترین حجم معاملات نیز در نمادهای بانک پارسیان، توسعه صنعتی ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، سرمایه گذاری آتیه دماوند، سایپا، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، حق تقدم توسعه معادن روی، سرمایه گذاری غدیر و فولاد مبارکه اصفهان ثبت شد.

صدر نشینان بازار امروز با بیشترین رشد قیمت نمادهای آلومینیوم ایران، پتروشیمی شیراز، حق کمک فنر ایندامین، لامپ پارس شهاب، کشاورزی و دامپروری مگسال، آبسال، تولید سموم علف کش، سرامیک های صنعتی اردکان، سرمایه گذاری آتیه دماوند و سیمان بهبهان بودند.

این در حالی بود که نمادهای قند شیرین خراسان، حق تقدم توسعه معادن و فلزات، کاشی سعدی، سیمان صوفیان، کشت و صنعت پیاذر، قند پیرانشهر، کاشی وسرامیک سینا، گروه بهمن، توریستی و رفاهی آبادگران و سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با بیشترین افت قیمت در قعر جدول معاملات قرار گرفتند.

در بازار امروز بیشترین تقاضای خرید در نمادهای آلومینیوم ایران، پتروشیمی شیراز، صنایع شیمیایی ایران، مس شهید باهنر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، سرامیک صنعتی اردکان، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، صدرا و هپکو ثبت شد.

این در حالی بود که بیشترین حجم تقاضای فروش در نمادهای شکر شاهرود، قند شیرین خراسان، بانک ملت، قند پیرانشهر، نیرومحرکه، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، گروه صنعتی ملی، قند نیشابور و قند شیرین خراسان ثبت شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×