اخبار فرش ماشینی

افزایش هفت درصدی صادرات فرش ایرانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

افزایش هفت درصدی صادرات فرش ایرانی

صادرات فرش دستباف ایران در دو ماه نخست امسال با افزایش هفت درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل روبرو شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس آمار گمرک ایران در این مدت بیش از ۵۴۶ تن انواع فرش دستباف به ارزش تقریبی ۵۵.۴ میلیون دلار از کشور صادر شد. این میزان صادرات از نظر وزنی حدود دو درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته، اما از نظر ارزشی رشد ۷.۴ درصدی را تجربه کرده است.

قطر با ۱۵.۲ میلیون دلار صادرات بزرگترین بازار صادراتی فرش دستباف ایران در دو ماه نخست امسال بود. همچنین بیش از ۶۶ درصد از صادرات فرش دستباف ایران تنها به پنج کشور پاکستان، ژاپن، آلمان، امارات و قطر انجام شد. آفریقای جنوبی، افغانستان، سوئد، فرانسه، کانادا و لبنان نیز از دیگر بازارهای بزرگ صادرات فرش دستباف ایران طی دو ماهه نخست سال جاری بودند.

صادرات فرش دستباف ایران در سال گذشته از نظر ارزش ۰.۸ درصد افزایش یافته و به ۵۶۰ میلیون دلار رسید. اگرچه وزن این میزان صادرات با کاهش ۱۵.۴ درصدی بالغ بر ۶ هزار و ۹۷۲ تن شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ایران در سال گذشته فرش دستباف خود را به بیش از ۸۰ کشور جهان صادر کرد. بیشترین حجم صادرات فرش دستباف ایران در سال گذشته مربوط به کشور آلمان به میزان ۱۰۷.۹ میلیون دلار بود. همچنین امارات با ۱۰۲ میلیون دلار صادرات در رتبه دوم قرار گرفت. ایتالیا نیز با ارزش صادرات ۲۹.۹ میلیون دلاری رده سوم را به خود اختصاص داد.

فرش دستباف در سال ۱۳۸۹ یکی از ۱۰ محصول نخست صادراتی ایران بود که در سال گذشته این رتبه به سیزدهم کاهش یافت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×