اخبار فرش ماشینی

افتتاح موزه فرش گنبدکاووس

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: هم زمان با هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه، موزه‌های فرش گنبدقابوس، مردم‌شناسی آزادشهر و فاز دوم موزه مینودشت راه‌اندازی و افتتاح خواهند شد.

قربان عباسی اظهار داشت: با توجه به اجرای برنامه‌های متنوع در راستای گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعدادی از پروژه‌های موزه‌های این استان نیز افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی همچنین به افتتاح کارگاه مرمت آثار فرهنگی- تاریخی موزه‌های استان گلستان اشاره داشت و تصریح کرد: سیستم حفاظت الکترونیکی موزه فرش گنبدکاووس، سیستم حفاظت الکترونیکی موزه گرگان و سیستم حفاظت الکترونیکی موزه آزادشهر از مواردی است که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسند.

عباسی اعتبارات این پروژه‌ها را برشمرد و اذعان داشت: موزه فرش گنبدکاووس با اعتبار۴۵۰ میلیون ریال، موزه مردم‌شناسی آزادشهر نیز با اعتبار ۴۵۰ میلیون ریال و فاز دوم موزه مینودشت نیز با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال مرمت و راه‌اندازی شده‌اند.

وی همچنین ادامه داد: کارگاه مرمت آثار فرهنگی، تاریخی موزه‌های استان گلستان با اعتبار۵۰۰ میلیون ریال و سیستم حفاظت الکترونیکی موزه فرش گنبدکاووس نیز با اعتبار ۲۵۰ میلیون ریال، سیستم حفاظت الکترونیکی موزه گرگان با اعتبار۲۵۰ میلیون ریال و سیستم حفاظت الکترونیکی موزه آزادشهر با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال مرمت شده و دراین ایام راه‌اندازی می‌شوند.

عباسی اظهار امیدواری کرد با اجرای این برنامه‌ها، موزه‌ها و آثار تاریخی و میراثی این استان، بیش از پیش معرفی شده و به عنوان نمادی از تمدن کهن این سرزمین، گردشگران را به این دیار فرا خواند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×