اخبار فرش ماشینی

افتتاحیه نمایشگاه فرش تهران؛ نقش هایی کهن از دل ماشین هایی مدرن

 

 

ششمین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی،موکت،کفپوش و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران؛پانزدهم شهریور ماه سال جاری برگزار شد. این نمایشگاه چهار روز ادامه می یابد و پذیرای عموم و فعالان این حوزه است.

این مراسم با حضور ولی الله افخمی راد؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور توسعه بازرگانی داخلی و مدیر نمایشگاه بین المللی و مجری نمایشگاه برگزار شد. علاوه بر ایشان گروهی از افراد سرشناس در این حوزه ، ازجمله مهندس محمد مروج، رییس انجمن نساجی ایران، دکتر شیبانی؛ نایب رییس هیات مدیره انجمن، رییس زاده؛ دبیر انجمن و مسئولان نمایشگاه بین المللی تهران در این مراسم حاضر بودند و از  غرفه های مهم نمایشگاه بازدید کردند.

آن ها ابتدا از غرفه فرش قیطران و سپس از غرفه های فرش فرهی، فرش خوب، مشهد اردهال، ماهور، فرش شونهر، زمرد مشهد، یلدای کویر، الماس کویر در سالن هشت و نه و سپس از غرفه هایی چون فرش ایران زمین در سالن هفت بازدید کردند. مهندس افخمی راد ضمن بازدید از غرفه ها با مدیران این شرکت های به نام درباره شرایط تولید، اهمیت برگزاری نمایشگاه، دستاوردهای تحقیقاتی در برخی از مجموعه ها، میزان تولید و صادرات هر یک از مجموعه ها و مسائل و مشکلات تولید و صادرات گفت و گو  کردند و در پایان گفت و گوهای خود همکاری بیشتر میان دولت یازدهم و تولیدکنندگان بخش خصوصی را به فعالان این حوزه نوید دادند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این نمایشگاه ۱۱۰ شرکت داخلی و خارجی از ترکیه، تایوان و چین؛ جدیدترین تولیدات و نوین ترین طراحی های خود را به نمایش می گذارند.

برگزاری نشست هم اندیشی روسای اتحادیه ها، برگزاری کارگاه آموزشی طراحی فرش ماشینی و حضور دو هیئت تجاری و بازرگانی خارجی برخی از برنامه های جانبی ششمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته می باشد.

 این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه قبلی ۱۵ درصد رشد دارد و شرکتهای داخلی هم حضور پررنگتری خواهند داشت. صنعت فرش ماشینی حدود ۵۰ درصد از ارزش صادرات سالانه صنایع نساجی را به خود اختصاص داده و حدود ۳۵۰ میلیون دلار ارزآوری در سال گذشته و اشتغالزایی مناسبی را در کشور ایجاد کرده است.

ظرفیت نصب شده صنعت فرش ماشینی در کشور۱۲۰ میلیون متر مربع است و تولید سالانه آن به ۸۰ میلیون مترمربع میرسد که حدود ۵۰ میلیون متر مربع آن در داخل کشور مصرف میشود. مصرف سرانه فرش ماشینی در کشور حدود ۲.۳ متر مربع است و مازاد آن نیز به بازارهای جهانی صادر میشود که در صورت تأمین نقدینگی مورد نیاز و تسهیل تجارت خارجی، امکان تولید سالانه تا ۱۰۰ میلیون متر مربع و صادرات ۵۰ میلیون مترمربع دور از ذهن نیست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×