اخبار فرش ماشینی

اعتصاب سراسری کارگران صنعت نساجی پاکستان ‏

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

هزاران نفر از کارگران صنعت نساجی پاکستان در خیابانهای شهر فیصل آباد و سایر شهرهای این کشور راهپیمایی اعتراض آمیز کردند.
به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال ، کارگران معترض خواستار جلوگیری از صادرات بی رویه پنبه در شرایطی شدند که بازارهای جهانی با کمبود پنبه روبرو است و بسیاری از کارخانه های نساجی در آستانه ورشکستگی قرار دارند .
پلیس پنجاب تعداد افراد شرکت کننده در این راهپیمایی را بیش از ۵۰ هزار نفر اعلام کردند . ایالت پنجاب قلب صنعت نساجی پاکستان به شمار می رود . در شهر کراچی نیز بیش از ۵ هزار نفر راهپیمایی کردند .

تظاهر کندگان خواستار توقف و ممنوعیت دو ماهه صادرات پنبه و حمایت بیشتر دولت از صنعت نساجی هستند . بسیاری از واحدهای نساجی پاکستان تعطیل شده و تعداد زیادی از آنها نیز به علت افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نخ و الیاف زیر ظرفیت واقعی خود فعالیت می کنند .

محسن ایوب میرزا یک صنعتگر نساجی در شهر کراچی در این باره گفت ، دولت باید هر چه سریعتر صادرات نخ و پنبه را متوقف کند . ۲۰ تا ۳۰ تولید کننده بزرگ نخ و پنبه در پاکستان با افزایش صادرات به چین سود کلانی به دست می اورند . این در حالی است که بازار داخلی پاکستان به شدت با کمبود نخ و پنبه روبرو است .
صنعت نساجی نقش مهمی در اقتصاد پاکستان دارد . این صنعت ۵۵ درصد کل صادرات ۲۰ میلیارد دلاری پاکستان را تشکیل می دهد و برای ۱۷ میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده است .
تنها در شهر فیصل آباد ۶۰۰ هزار نفر در بخش نساجی فعالیت می کنند . پیش بینی می شود رشد اقتصادی پاکستان امسال به ۲ تا ۳ درصد برسد ولی در صورت تشدید مشکلات صنعت نساجی این رقم کاهش خواهد یافت .
کاهش شدید تولید پنبه در آمریکا و چین موجب کاهش شدید عرضه در بازارهای جهانی شده است . وزارت کشاورزی آمریکا پیش بینی کرد تقاضای جهانی پنبه امسال به بیش از ۱۱۵.۹ میلیون تن خواهد رسید در حالی که میزان تولید آن امسال به کمتر از ۱۰۲.۹ میلیون تن خواهد رسید .  

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×