اخبار نساجی

اصلاحات جدید مالیاتی با هدف حمایت از تولید/نرخ صفر مالیاتی، آمار معافیت‌ها را شفاف می‌کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ثبت نام در سامانه تخصیص شماره اقتصادی، شرط بهره مندی از تسهیلات مالیاتی و معافیت از پرداخت علی الحساب است.

حسین وکیلی با تشریح آخرین طرح ها و برنامه های سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: فعالان اقتصادی توجه داشته باشند برای اینکه بتوانند از تسهیلات مالیاتی از جمله بخشودگی جرایم ، تقسیط و … استفاده کننده باید در سامانه تخصیص شماره ثبت نام کنند.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور در باره مالیات علی الحساب واردکنندگان، تصریح کرد: حسب پیگیری های وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل سازمان امور مالیاتی ، دستگاه های اجرایی، تولیدکنندگان و بخشی که کالای اساسی و خوراک دام وارد می کنند از این موضوع مستثنی شدند.

وی اقدامات اخیر را در راستای حمایت از تولید دانست و خاطرنشان کرد: این بخش از فعالان اقتصادی به منظور معافیت از پرداخت علی الحساب باید هر چه سریع تر نسبت به ثبت نام در سامانه شماره اقتصادی اقدام کنند.

اصلاحات جدید مالیاتی با هدف حمایت از تولید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به این‌که اصلاحات جدید مالیاتی با هدف حمایت از تولید انجام می شود،درباره قانون استفاده از حداکثر توان تولید گفت: سازمان امور مالیاتی هم در راستای حمایت از بخش تولید، نسبت به اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات های مستقیم که مرتبط با این قانون است ، اقدام کرد.

به گفته او نکته حائز اهمیت در این میان ، کاهش نرخ مالیات علی الحساب از ۵ درصد به ۳ درصد است.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور ، ادامه داد: در مورد ابهامی که نزد برخی کارفرمایان و ذی حسابان در خصوص تاریخ اجرای این قانون وجود دارد باید تاکید کنم که این قانون ارتباطی به تاریخ قرارداد ندارد و به طور کلی پرداخت هایی که از تاریخ ۲۵ شهریور ماه سال جاری توسط کارفرمایان صورت می گیرد به جای ۵ درصد باید ۳ درصد مالیات کسر شود.

ارایه خدمات کامل الکترونیکی به دارندگان امضای دیجیتال

وکیلی گفت: سال گذشته برای نخستین بار امکان استفاده از امضای الکترونیک به ضمیمه اظهارنامه های مالیاتی فراهم شد .

وی ادامه داد : آن دسته از مودیان مالیاتی که اظهارنامه مالیاتی خود را به انضمام امضای الکترونیک ارسال می کنند نیازی به ارسال مکتوب اظهارنامه مالیاتی به حوزه های مالیاتی ندارند.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور خاطر نشان کرد : استفاده مودیان مالیاتی از امضای الکترونیک ، حداکثر خدمات الکترونیکی مالیاتی را برای آنها به همراه خواهد داشت به گونه ای که خدماتی همچون ابلاغ اوراق مالیاتی ،‌ ارسال اعتراض مالیاتی به صورت الکترونیکی و دیگر موارد مثل رویت پرونده مالیاتی به صورت الکترونیکی در منزل و محل کار و در نهایت پرداخت مالیات نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

الزام استفاده از سامانه صندوق فروش از ابتدای سال ۹۲ برای برخی مشاغل

وکیلی خاطرنشان کرد: در اجرای ماده ۱۲۱ قانون برنامه پنجم توسعه و با توجه به هماهنگی بعمل آمده با وزارت صنعت ،‌ معدن و تجارت و شورای اصناف کشور ،‌ ۱۰ گروه از صاحبان مشاغل در اولویت نصب ، راه اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش قرار گرفته اند .

وی اعلام کرد : سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر ، فروشندگان آهن آلات ، فروشندگان لوازم صوتی و تصویری ، فروشندگان انواع رایانه و قطعات سخت افزاری ، فروشندگان ماشین های اداری و لوازم و قطعات و تجهیزات مربوط به آنها ، فروشندگان لوازم خانگی ( شامل برقی ،‌گازی و نفتی ) ، تالارهای پذیرایی ، رستوران ها ، چلوکبابی ها و اغذیه فروشی ها ، هتل و هتل آپارتمان ها ، و مشاوران املاک و مستغلات و داروخانه ها ، ۱۰ گروهی هستند که ملزم به نصب و راه اندازی POZ شده اند .

وکیلی خاطر نشان کرد : مودیان مالیاتی ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش یا رایانه دارای نرم افزار فروشگاهی ، در صورت عدم استفاده از سامانه های مذکور ، از معافیت مالیاتی مقرر در قانون برای سال مربوط محروم خواهند شد.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد : هزینه های انجام شده بابت خرید ، نصب و راه اندازی دستگاه سامانه صندوق فروش یا رایانه،‌ توسط صاحبان مشاغل مذکور ، از درآمد مشمول مالیات مودیان مزبور در اولین سال استفاده قابل کسر است.

نرخ صفر مالیاتی ، آمار معافیت های مالیاتی را شفاف می کند

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت : اعمال نرخ صفر به جای معافیت های مالیاتی فعلی ، آمار دقیقی از میزان معافیت های مالیاتی در کشور ارایه می دهد.

وی ادامه داد:در حال حاضر آمار روشن و شفافی از معافیت های ارایه شده به مودیان در دست نیست و یکی از مهمترین رویکردهای اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم ، ایجاد شفافیت در اقتصاد کشور است .

به گفته او این رویکرد به اشکال مختلف همچون ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی و اجرای نرخ صفر به جای معافیت مالیاتی جنبه عمل پیدا می کند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×