اخبار نساجی

اشتیاق بی‌پایان خریداران در فرابورس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

اشتیاق بی‌پایان خریداران در فرابورس

آخرین روز معاملات فروردین‌ماه در حالی به پایان رسید که سهامداران فعال در صنایع ساختمانی و فولادی فرابورس، اشتیاق شدیدی به خرید سهام نشان دادند و باعث تشکیل صف خرید برای این گروه‌ها شدند.

روز گذشته به‌رغم عرضه‌های سنگین سهام ذوب‌آهن اصفهان، همچنان صف خرید چشمگیری برای آن تشکیل شد. به طوری که باوجود معامله بیش از ۲۶ سهم «ذوب» به ارزش ۲/۶۰ میلیارد ریال، همچنان صف خریدی معادل دو میلیون سهم برای آن باقی ماند.

از سوی دیگر فولاد صبانور نیز با صف خریدی معادل ۸/۲۴ میلیون سهم روبه‌رو شد و در پی صف خرید مزبور هر سهم شرکت رشد قیمتی معادل ۵ درصد را تجربه کرد و در مجموع ۳۷۲ هزار سهم آن به ارزش ۱/۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

گروه ساختمانی از جمله سرمایه‌گذاری مسکن تهران، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، باغمیشه و آس‌پ نیز دیگر صنعت مورد توجه سهامداران بود که با صف خرید روبه‌رو شدند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز اوراق اجاره ماهان۱ با جابه‌‌‌جایی ۳/۹۰ میلیارد ریالی اوراق خود به عنوان پرمعامله‌ترین گواهی شناخته شد.

اوراق مشارکت نارنجستان و اجاره ماهان۲ نیز هر کدام به ترتیب شاهد خرید و فروش ۸/۱۷ و ۸/۱۲ هزار سهمی اوراق بودند.

در مجموع روز گذشته دادوستد بیش از ۴۱ میلیونی برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۴۹ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال در سامانه معاملاتی بازار فرابورس به ثبت رسید. همچنین در این بازار از ۵۲ نماد معامله شده، ۲۳ نماد با افزایش نرخ، ۱۹ نماد با کاهش نرخ و مابقی بدون تغییر قیمت بودند.

امتیاز تسهیلات بانک مسکن هم با نوسان اندک در محدوده ۶۹۸ هزار ریال معامله شدند.

شرایط عرضه بلوکی «بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران»

در همین حال مدیر بازار فرابورس ایران اعلام کرد: سازمان خصوصی‌سازی بلوک ۱۰۰درصدی سهام شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران را به نرخ پایه هر سهم ۸۱هزار و ۱۱۵ریال در روز، روز یکشنبه سوم اردیبهشت در بازار سوم عرضه می‌کند.

امیر هامونی در ادامه افزود: بر این اساس، یک میلیون و ۲۷۵هزار و ۱۰۰ سهم شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران متعلق به سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران، به ارزش ۱۰۳/۴میلیارد ریال با نرخ پایه هر سهم ۸۱هزار و ۱۱۵ ریال و با شرایط یکجا و نقد یا نقد و اقساط به صورت ۳۰درصد نقد مابقی اقساط ۴ساله، سوم اردیبهشت در بازار سوم فرابورس عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران با سرمایه ۷/۱۲ میلیارد ریال در زمینه انجام کلیه عملیات بازرگانی خرید و فروش کالا اعم از مواد اولیه، تجهیزات و ماشین‌آلات، فعالیت می‌کند.

وی افزود: عرضه یکجای سهام شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران از طریق بازار سوم فرابورس مشمول مقررات دستورالعمل ثبت و عرضه عمومی اوراق بهادار نبوده و با توجه به اینکه شرکت غیر‌بورسی است، نزد سازمان به ثبت نرسیده است.

به گفته وی، مسوولیت‌ شرکت فرابورس ایران تنها محدود به تایید انجام معامله در بازار سوم است و طی نامه‌ای سازمان خصوصی‌سازی متعهد شده است کلیه تشریفات قانونی و حقوقی و ثبتی را برای نقل و انتقال و توثیق سهام موضوع این بیانیه را پیگیری و بر اساس ضوابط خود انجام دهد.

سومین عرضه هما

سازمان خصوصی سازی برای بار سوم بلوک ۵۰ درصد به علاوه یک سهمی هواپیمایی ایران را در روز ۲۵ اردیبهشت، با همان شرایط قبلی در بازار فرابورس عرضه می‌کند.

در آخرین اعلام سازمان خصوصی سازی ۷۳ هزار و ۷۱۱ ریال به عنوان قیمت پایه هر سهم و ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد و ۱۲۵ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۴۶۱ ریال هم به عنوان قیمت کل پایه سهام قابل واگذاری درج شده است و خریدار باید ۲۰ درصد مبلغ پیشنهادی خود را به صورت نقد در مدت ۲۰ روز کاری و بقیه را به صورت قسطی در مدت ۸ سال پرداخت کند. تمامی متقاضیان خرید این شرکت تا ۵ اردیبهشت فرصت دارند با توجه به قیمت پایه سهم نسبت به ارسال درخواست خرید سهام و مدارک لازم در خصوص توان مالی و فنی به سازمان خصوصی‌سازی اقدام کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×