اخبار نساجی

اسپانیا وارد رکود اقتصادی شد

وزیر اقتصاد اسپانیا اذعان کرد که اقتصاد اسپانیا احتمالا برای دومین بار از سال ۲۰۰۹ وارد دوره رکود اقتصادی شده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از پرس تی وی، لوئیس د گویندوس، وزیر اقتصاد اسپانیا اذعان کرد که اقتصاد اسپانیا احتمالا برای دومین بار از سال ۲۰۰۹ وارد دوره رکود اقتصادی شده است.

د گویندوس گفت که تولید ناخالص داخلی اسپانیا احتمالا به رقمی نزدیک به بازه زمانی اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۱ رسیده که اقتصاد این کشور ۰.۳ درصد افت را تجربه کرد.

وی همچنین اظهار داشت: «در حال حاضر من سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۲ را با الگویی مشابه سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی مشاهده می کنم.»

از نظر شاخص های اقتصادی، رکود اقتصادی به دو دوره سه ماهه متوالی گفته می شود که رشد اقتصادی یک کشور در آن دو دوره بر حسب معیار تولید ناخالص داخلی، منفی باشد.

اسپانیا با کاهش هزینه های عمومی به میزان بیش از ۱۱ میلیارد دلار و افزایش مالیات ها تلاش می کند تا از کسری بودجه خود بکاهد و به سرنوشت دیگر کشورهای حوزه یورو همچون یونان، ایرلند و پرتغال گرفتار نشود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

درصورت ورود اسپانیا به دوره رکود، جبران کسری بودجه برای چهارمین اقتصاد بزرگ حوزه یورو سخت تر خواهد شد.

تشدید بحران بدهی دولت های اروپایی را مجبور ساخته تا با اتخاذ اقدامات ریاضت اقتصادی و اعمال اصلاحات ساختاری اساسی، سعی در جلوگیری از بروز آسیب ها و نا آرامی های اجتماعی و شکل گیری اعتراضات گسترده نمایند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×