اخبار نساجی

استقلال اقتصادی با تولید ملی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

استقلال اقتصادی با تولید ملی

گروه اقتصادی- پیمان:چند تن از نمایندگان مجلس با اشاره به طرحهای پارلمان برای حمایت از تولید ملی، خواستار تقویت بیشتر بخش خصوصی شدند.

در این باره نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات طرح جدید مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان گفت: سهم تولید از منابع صندوق توسعه ملی کم نشده است. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد افزود: منابع صندوق توسعه ملی، منابع ارزی است و کاملاً برای حمایت از تولید از سوی بخش خصوصی و غیردولتی تخصیص داده شده است و مجلس، بر استفاده از این منابع برای رشد تولید تاکید دارد. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون بودجه سال ۹۱ کل کشور، به منظور تأمین منابع تولید از ذخایر ارزی، سرمایه‌گذاری تولید از منابع صندوق توسعه ملی مصوب شد؛ ضمن اینکه ۲۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای تأمین هزینه ریالی بخش صنعت و کشاورزی تعیین شد.

وی تصریح کرد: نگاه ما معطوف به این است که از منابع صندوق توسعه ملی، برای تأمین هزینه ارزی تولید استفاده شود.ابوترابی خاطرنشان کرد: منابع بخش تولید به هیچ عنوان کاهش نیافته است و جای نگرانی برای تولیدکنندگان نیست.

در همین حال سعید حسینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تنها راه رونق اقتصادی اتخاذ تصمیمات صحیح و تقویت بخش تولید کشور است، به لزوم تمرکز قوه مجریه بر حل مشکلات مربوط به تولید تأکید کرد و گفت: پرداخت ۳۰ درصد سهم تولید از محل منابع حاصل شده از آزادسازی قیمتها مشکلات بسیاری از کارخانه‌ها و صنایع را حل خواهد کرد. وی ادامه می دهد : به هر قیمتی که شده نباید از تأثیر تولید در چرخه اقتصاد کشور غافل شد، زیرا بسیاری از کشورها از صادرات در نتیجه افزایش تولید منتفع شده‌اند. این عضو کمیسیون انرژی با تأکید بر اینکه مجلس با تمام نیرو آماده هرگونه کمک به دولت چه به لحاظ قانونگذاری و چه به لحاظ حمایتی است، افزود: با توجه به رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش بر حل مشکلات تولید باید وحدت و روحیه تعامل را در پیش گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در همین حال حبیب آقاجری از دیگر نمایندگان مجلس با تأکید بر اینکه شهرکهای صنعتی و تولیدکنندگان بیش از پیش نیازمند تسهیلات حمایتی دولت هستند، اظهار داشت: تسهیلات بانکی کمک فراوانی در جریان حمایت از تولید ملی می‌کند که دولت باید در این خصوص تدابیر ویژه‌ای برای رفع مشکلات این بخش در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به بازدید‌هایی که از برخی کارخانه‌های تولیدی به همراه همکاران داشتیم، عمده مشکلات تولیدکنندگان عدم نقدینگی و سرمایه در گردش بود. نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس با اشاره به رویکرد فعلی نظام مبنی بر توجه به بخش تولیدی کشور، گفت: آماده‌سازی بازار مصرف، عدم واردات کالاهای غیر ضروری و تجملاتی و ارایه تسهیلات به تولیدکنندگان در شرایط فعلی کشور بسیار حایز اهمیت و ضروری است.

این عضو کمیسیون انرژی با تأکید بر اینکه همه مسؤولان باید در راستای تحقق منویات رهبری تمام تلاش خود را به کار بندند، گفت: استقلال اقتصادی و عدم وابستگی به خارج با اتکا به بیانات رهبری در جریان حمایت از تولید ملی محقق خواهد شد.

آقاجری افزود: برنامه‌ریزی صحیح، تبادل نظر با کارشناسان خبره اقتصاد و جلوگیری از اعمال هرگونه سیاست‌ اشتباه در روند مدیریت اقتصاد موجب رفع موانع پیش روی «تولید ملی» می‌شود. وی با بیان اینکه نیمی از سال سپری شد، اما اقدام مناسبی در زمینه شعار امسال از سوی مسؤولان صورت نپذیرفته است، خاطرنشان کرد: رهبری سیاستها و نقشه را به طور بسیار شفاف و روشن در مقابل مسؤولان قرار دادند، اما آن طوری که باید و شاید این مسایل از سوی مسؤولان پیگیری نشده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×