اخبار فرش ماشینی

استقبال مسجد کبود تبریز با نمایشگاهی از صنایع‌دستی برای گردشگران تابستانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و سوغات استان در رواق‌های مسجد کبود تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه همزمان با آغاز سفرهای تابستانی گردشگران به استان، گشایش یافته و به عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات استان می‌پردازد.

وی تصریح کرد: آثار زیبا و متنوعی از انواع صنایع دستی شهرستان‌ها و مناطق مختلف آذربایجان شرقی از روز چهارم تیر ماه، در بیش از ۳۰ غرفه در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر عرضه نمونه‌های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات نقاط مختلف استان، گردشگران و بازدیدکنندگان شاهد اجرای زنده مراحل ساخت برخی آثار هنری در تعدادی از غرفه های این نمایشگاه و ارائه انواع غذاهای سنتی و محلی آذربایجان شرقی خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به هنرنمایی ده‌ها تن از هنرمندان رشته‌های مختلف استان و برخی استان‌های همجوار در این نمایشگاه گفت: آثار و محصولاتی از رشته های مختلف و زیبای صنایع دستی آذربایجان شرقی در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان و گردشگران قرار می‌گیرد.

محمدی تشریح کرد: در نمایشگاه صنایع دستی مسجد کبود هنرهایی از جمله منبت کاری، معرق کاری و نازک کاری چوب، شیشه گری سنتی و دستی، تابلو فرش، ورنی، سفال و سرامیک، سبد بافی و لباس های محلی آذربایجان شرقی ارائه می شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: نقره کاری، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و ساخت زیور آلات، قلمزنی روی مس، چرم و کفش، گلیم، چاپ باتیک، ممقان دوزی و همچنین سوغاتی های متنوع خوراکی دیگر غرفه های این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

محمدی یادآور شد: نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و سوغات استان، در محل رواق‌های مسجد کبود تبریز از اوایل تیر ماه سال ۹۲ و همزمان با شروع سفرهای تابستانی آغاز به کار نموده و تا آغاز ماه مبارک رمضان آماده پذیرایی از شهروندان و گردشگران تابستانی در آذربایجان شرقی خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×