اخبار نساجی

استقبال فلسطین از ایجاد منطقه صنعتی ترکیه در کرانه باختری

با هدف ارائه 5000 شغل مستقیم و 15000 شغل غیرمستقیم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دولت فلسطین از تصمیم رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه، برای ایجاد منطقه صنعتی در کرانه باختری شهر جنین استقبال کرده است.

خالد العاصیلی (Khaled Al-Osaily) وزیر اقتصاد فلسطین در گفتگو با آژانس آنادولو اعلام کرد که حمایت مالی ترکیه به ارزش ۱۰ میلیون دلار و با هدف ایجاد ساختار داخلی منطقه صنعتی می‌باشد.

العاصیلی گفت: ” برای فعالیت کارخانه‌های ترکیه در منطقه [صنعتی] برنامه‌های بوجود آمده است.”

به گفته وزیر اقتصاد فلسطین، منطقه صنعتی طی دو مرحله پیاده‌سازی می‌شود: مرحله اول توسط دولت آلمان با هزینه‌ای حدود ۲۴ میلیون یورو تأمین می‌شود و تمام زیرساخت‌های خارجی را دربرمی‌گیرد و احتمالاً تا اواسط سال ۲۰۲۱ تکمیل خواهد شد.
مرحله دوم با هدف ایجاد زیرساخت‌های داخلی توسط کشور ترکیه تأمین می‌شود و هزینه آن حدود ۱۰ میلیون دلار است. انتظار می‌رود که این مرحله نیز به زودی انجام شود.

روز شنبه، روزنامه رسمی ترکیه تصمیم اردوغان مبنی صدور مجوز ایجاد یک منطقه صنعتی در جنین به اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و اعضای مبادلات کالایی ترکیه (TOBB) را منتشر نمود.

العاصیلی از رئیس جمهور، دولت و مردم ترکیه به خاطر “مواضع سیاسی و حمایت از اقتصاد فلسطین” تشکر کرد. العاصیلی با ابراز امیدواری از حضور کارخانه‌های ترکیه در جهت افزایش صادرات فلسطین در آینده، همچنین انتظار دارد در این زمینه حدود ۵۰۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۱۵۰۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ایده ایجاد منطقه آزاد صنعتی در جنین از سال ۱۹۹۹ آغاز شد اما تا قبل از سال گذشته، چندین بار متوقف شد. منطقه صنعتی برنامه‌ریزی شده بیش از ۱۱۰۰ دونوم (یک دونوم معادل ۱۰۰۰ متر مربع) است و در حدود سه کیلومتری شمال مرکز شهر جنین واقع شده است.

کارخانه‌های تولید مواد غذایی، کارخانه‌های نساجی و کارخانه های مونتاژ اتومبیل در این منطقه احداث خواهند شد.

 

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×