اخبار نساجی

استقبال از نظام گمرکی یکپارچه نوین (نگین)

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نمایندگان سازمان‌های همکار گمرک با استقبال از طرح نظام گمرکی یکپارچه نوین (نگین)، آن را زمینه‌ساز تسهیل و توسعه تجارت و بهبود وضعیت اقتصادی کشور دانستند.

همایش سازمان‌های همکار در خصوص نظام گمرکی یکپارچه نوین (نگین) با هدف آشنایی ساز‌مان‌های همجوار با موضوعاتی مرتبط با گمرک نوین و الزامات اجرایی آن برگزار شد.

عباس معمارنژاد، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در این نشست ضمن تبیین محورهای ارتباط گمرک با سازمان‌های همکار گفت: اعمال سیاست‌ها و ضوابط و مقررات سازمان‌های همکار، بررسی و هماهنگ‌سازی قوانین و مقررات حاکم بر مناسبات فی‌مابین،‌ کنترل اسناد و مدارک مورد تبادل و تأمین و تبادل اطلاعات مورد نیاز، عمده‌ترین محورهای ارتباط گمرک با سازمان‌های همکار را تشکیل می‌دهد.

وی تأکید کرد: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تجارت مثل سایر پدیده‌ها پویاست و این پویایی ما را ملزم می‌سازد که مأموریت‌ها را رصد کرده و آنها را براساس شرایط روز بهینه نماییم.

رئیس کل گمرک با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در بیانات خود مرتباً تکرار می‌کنند که ما فقط خدمتگزار ملت هستیم، اظهار داشت: ما وظیفه‌ای جز خدمت نداریم و درگمرک نوین نیز به دنبال ارائه خدمات مطلوب‌تر در کمترین زمان و با بهترین کیفیت هستیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این نشست علی بعیدی مفردنیا، مدیر نظام گمرکی یکپارچه نوین در خصوص کلیات این طرح و الزامات و راهبردهای آن مطالبی بیان کرد. علی‌رضا آزادانی، مدیر پروژه نظام گمرکی یکپارچه نوین طی سخنانی با ارائه تصویری از گمرک در دنیای امروز و با اشاره به ابزارهای مدرن‌سازی در گمرکات، نتایج حاصل از اجرای نظام گمرکی یکپارچه نوین را بسیار مفید و اثربخش خواند.

برپایه این گزارش، بخشی از نشست هم‌اندیشی گمرک و سازمان‌های همکار در خصوص گمرک نوین، به پرسش‌های نمایندگان سازمان‌ها و پاسخ مسئولان گمرک اختصاص داشت و تیم مشاور طرح و مدیر نظام گمرکی یکپارچه نوین به تفصیل در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد که با استقبال نمایندگان سازمان‌های همکاری گمرک همراه بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×