اخبار فرش ماشینی

استفاده از فرش دستباف ایرانی در آیین های رسمی کشور

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور خواستار استفاده از فرش دستباف ایران در مراسم رسمی کشور شد.

به گزارش ایرنا از مرکز ملی فرش ایران، محمدرضا نعمت زاده در این نامه ضمن سپاس از توجه و تاکید ریاست جمهوری و هیات دولت به ترویج و بهره گیری از کالاهای داخلی آورده است: فرش دستباف ایران همواره به عنوان یکی از میراث کهن این سرزمین علاوه بر کارکردهای اشتغالزایی، ارزآوری و اقتصادی، دارای وجوه ارزشمند فرهنگی و هنری بوده و می تواند به عنوان برند ملی کشورمان معرف سفیر و پیام رسان شایسته ای به جهانیان باشد.

وی در این نامه که به پیشنهاد مرکز ملی فرش ایران نگاشته شده از جهانگیری خواسته تا با توجه به شرایط کنونی که دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه در حال استفاده از داشته های هویتی مشترک هستند، مواردی را اجرایی کند.

استفاده از فرش دستباف ایران برای تزیین و صحنه آرایی مراسم رسمی کشور (همایش های ملی و بین المللی، سخنرانی های رییس و اعضای هیات دولت و…)، استفاده از فرش دستباف ایرانی در دفاتر کار و محل دیدارهای رسمی مقامات دولتی و نیز تاکید بر استفاده از فرش دستباف ایرانی در هدایای تقدیمی دولت به مهمانان برون مرزی از جمله این پیشنهادها است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار امیدواری کرده است ثبت این میراث کهن و پویا در قاب دوربین رسانه ها بتواند تصویری شایسته در اذهان مخاطبان داخلی و خارجی پدید آورد و کارکردی موثر در دیپلماسی هنری کشور ایفا کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×