اخبار فرش ماشینی

استفاده از دانش تولیدکنندگان فرش موجب رونق این صنعت می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

استاندار استان مرکزی گفت: استفاده از تجربه و دانش بافندگان و تولید کنندگان فرش موجب ارتقای کیفی این صنعت و رونق بازار فرش می شود.
   
محمد حسین مقیمی ˈروز سه شنبه در نشستی با اتحادیه فرش فروشان استان مرکزی افزود: برای تولید و رونق فرش دستبافت باید توانمندی بافندگان بسیار خوب و ماهر در بخش تربیت و آموزش نیروی انسانی و توسعه این ˈهنر صنعتˈ استفاده شود.
   
وی با تشریح جایگاه و تاریخ غنی فرشبافی در استان مرکزی، تقویت همکاری بین کارآفرینان و تولید کنندگان فرش، فراگیری الگوهای آموزشی در مراحل تولید، بازاریابی و فروش را از جمله راهکارهای توسعه صنعت قالیبافی عنوان کرد وی افزود : رشد این صنعت موجب پیشرفت، اشتغالزایی و افزایش سطح در آمد در استان خواهد شد .
   
وی بازار یابی، افزایش تولید فرش، استفاده از مواد اولیه مرغوب، طراحی نقشه مناسب، رنگرزی و انجام کار پژوهشی در زمینه بافت فرش را از راهکار های احیای فرش در استان مرکزی عنوان کرد و افزود: برای توسعه و رونق صادرات فرش دستباف استان نیازمند تبلیغات درست و هدفمند در بازارهای جهانی هستیم.
   
استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: با وضعیت جدید دنیا از نظر ارتباطات جمعی و ظهور برندهای مختلف در بازارهای جهانی ، صادرات فرش ایرانی باید مود توجه خاص قرار گیرد و حضور خود را در بازارهای جهان تقویت و تثبیت نماید .
   
مقیمی ادامه داد: حمایت از بافنده و تجار فعال در این حوزه یک تکلیف شرعی و ملی است که مسوولان باید به آنها توجه کنند تا فرش با نماد و هویت استان مرکزی در همه جای ایران و جهان شناخته شود.
   
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در این نشست گفت: برگزاری مستمر جلسات با اتحادیه فرش فروش های استان موجب شناسایی هرچه بیشتر ظرفیت های موجود استان در زمینه تولید فرش و دستاوردهای می شود و می تواند ارز آوری خوبی داشته باشد.
   
علیرضا زاوشی افزود: با تشکیل اتحادیه صادر کنندگان فرش، تبلیغ و بازاریابی و آموزش و تامین مواد اولیه مناسب موجب ارزآوری هرچه بیشتر این صنعت در استان مرکزی می شود.
   
وی تشکیل کمیته حل موانع و مشکلات برای پیشبرد و تهیه امکانات مورد نیاز بافندگان را از مصوبات این نشست عنوان کرد و ادامه داد: با تشکیل این کمیته و حمایت از کارگاه ها تولیدی زمینه اشتغالزایی بیشتر در این زمینه ایجاد شود.
   
    این نشست به منظور تبادل نظر و هم اندیشی برای توسعه اشتغال صنعت فرش و قالیبافی با استفاده از ظرفیت های بخش غیردولتی در راستای اجرای الگوی آموزشی آموزش، تولید، بازاریابی و فروش با حضور جمعی از مدیران ستادی و استانی، تولیدکنندگان، بافندگان، کارآفرینان برتر در حوزه فرش و قالی بافی برگزار شد. .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×