اخبار فرش ماشینی

استاندار مرکزی: صنعت فرش در حال احیاست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

استاندار مرکزی با بیان اینکه صنعت فرش در حال احیاست و تولید فرش در ساروق و لیلیان از حالت تولید سنتی خارج شده‌ است، گفت: در این حوزه باید سرمایه‌گذاری صورت گرفته و از این طریق به رشد این صنعت کمک شود.

محمدحسین مقیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، درخصوص برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و توانمندی‌های اشتغال روستایی گفت: این نمایشگاه در راستای حمایت از اقتصاد روستایی و تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها با مشارکت بسیج، کمیته امداد، بهزیستی، فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی و گردشگری با همکاری دهیاری‌ها توسط معاونت عمرانی و اداره کل توسعه روستایی استانداری برگزار شد.

وی به رضایت فعالان اقتصادی روستایی حاضر در نمایشگاه از رشته فعالیت‌شان اشاره کرد و گفت: این فعالان اقتصادی پیشنهادات و درخواست‌ها، ایرادت و انتقاداتی به امور و دستگاه‌های اجرایی داشته و انتظار دارند روند اعطای مجوزها و امور اداری تسریع شود.

مقیمی با بیان اینکه قالیباف‌ها در بخش بیمه قالیبافی مشکلاتی دارند، افزود: در شرایط موجود باید ابتدا به راه‌اندازی کارگاه‌های روستایی کمک کرده و پس از پا گرفتن و راه‌اندازی تولید در این کارگاه‌ها، آنها را به روند اداری امور وارد کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: مشکل فعالان حوزه صنایع دستی نبود محل و فرصت مناسب فروش کالاها و عرضه تولیدات است. البته این مشکلی است که تولیدکنندگان کود ورمی‌کمپوست نیز با آن درگیر هستند، چراکه کشاورزان به شناخت کافی از این کود دست نیافته و استقبال چندانی از این کود نمی‌کنند.

مقیمی توسعه استفاده از این نوع کود را نیازمند تبلیغ و ترویج دانست و با بیان اینکه اهمیت این کود برای کشاورزان به خوبی تبیین نشده است، افزود: جهاد کشاورزی باید در این حوزه بهتر و بیشتر اقدام کرده و کشاورزان را به استفاده از این کود و مزایای آن آشنا کرده و نسبت به استفاده از آن علاقه‌مند کند.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت فرش در حال احیاست و تولید فرش در ساروق و لیلیان از حالت تولید سنتی خارج شده‌ است، گفت: در این حوزه باید سرمایه‌گذاری صورت گرفته و از این طریق به رشد این صنعت کمک شود.

مقیمی افزود: گفت‌وگو با فعالان این رشته در نمایشگاه یاد شده نشان داد که علاقه خوبی در حوزه تولید فرش وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بخش تولیدات کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: البته در حال حاضر فعالیت روستاییان در این حوزه محدود است اما، باید حمایت شوند.

استاندار مرکزی گفت: اگر منابع مالی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، آثار آن را در قالب رشد چشمگیر تولیدات کشاورزی و توسعه اشتغال در روستاها شاهد خواهیم بود.

مقیمی به وجود منابع حمایتی در این حوزه اشاره کرد و گفت: از طریق صندوق مهر امام رضا(ع) و بانک‌های مختلف به متقاضیان در روستاها تسهیلات اعطا می‌شود، ولی دولت باید در این زمینه تسهیلات بیشتری را فراهم کند.

استاندار مرکزی در پایان توسعه مشاغل خانگی را زمینه‌ساز توسعه اقتصاد خانواده دانست و گفت: توسعه این اقدامات در روستاها زمینه‌ساز اشتغال خواهد بود و افزایش درآمد خانواده‌ها را به دنبال خواهد داشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×