اخبار فرش ماشینی

استاندار کهگیلویه وبویراحمد: فرش و سایر دستبافت های استان قابلیت تبدیل به کالاهای صادراتی را دارند

 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد: فرش و سایر دستبافت های استان قابلیت تبدیل به کالاهای صادراتی را دارند

سید حسین صابری گفت: فرش و سایر محصولات صنایع دستی استان با توجه به فرهنگ عشایری و روستایی و همچنین عدم نیاز به ایجاد زیرساخت و صرف سرمایه کلان ،‌قابلیت تبدیل به کالاهای عمده صادراتی را دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ سید حسین صابری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : ایجاد یک مجتمع قالی بافی با فضای استاندارد و ابزارهای لازم و حتی تجهیز خانه های داوطلب به یک دارقالی و مواد اولیه،‌ همراه با آموزش کار به صورت تخصصی ،‌علاوه بر اشتغال زایی و تأمین درآمد برای مردم ،‌استان را در عرصه صادرات تقویت می کند.

وی همچنین با تأکید بر اتخاذ فرآیندی برای خرید محصولات صنایع دستی و بازاریابی ملی و منطقه ای ،‌گفت: دستگاه های متخصص در این حوزه ،‌ می بایست به صورت تکلیفی ،‌در زمینه تولید و صادرات دستباف ها برنامه ریزی و اقدام کنند.

وی استفاده از ظرفیت تعاونی های روستایی با محوریت اداره تعاون روستایی را ضروری دانست و گفت: در بسیاری از استان ها تعاون روستایی و شرکت فرش وارد عرصه آموزش و تولید خانگی فرش و سایر محصولات خانگی شده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

استاندار آموزش رایگان به علاقه مندان در زمینه دستباف ها را وظیفه ذاتی شرکت فرش دانست و اظهار داشت: شرکت فرش در این راستا قابلیت عمل بالایی دارد و می تواند با ارایه آموزش های تخصصی،‌موجب رونق بازار فرش استان در کشور و حتی منطقه شود و در راستای تبدیل فرش استان به برندی معروف گام بردارد.

دکتر صابری گفت: فرش و سایر محصولات صنایع دستی در عین اهمیت،‌کالای استراتژیک نیستند و مانعی برای صادرات آن ها وجود ندارد.

وی مصرف گرایی را یکی از مشکلات جدی استان عنوان کرد و گفت: باید فرهنگ کار به ویژه در جمعیت روستایی که بخش عمده ای از جمعیت را تشکیل می دهد ،‌تقویت شود.

رئیس کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به تحقق ۶۲ درصدی صادرات استان در ۱۰ ماهه اول سال و رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ،‌ استان را در زمینه صادرات نسبت به برنامه پیش بینی شده عقب دانست و گفت: متولیان امر صادرات می بایست نسبت به ریشه یابی علل عدم تحقق کامل برنامه صادرات و انجام اقدامات لازم درصدد رفع این علل و همچنین تلاش در جهت ارتقاء کمی و کیفی صادرات استان ، اقدام کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×