اخبار فرش ماشینی

استاندار اصفهان: احداث موزه ی فرش دستباف در نایین و احیای صنایع دستی این شهرستان ضروری است

استاندار اصفهان احداث موزه ی فرش دستباف در نایین و احیای صنایع دستی این شهرستان را از راهکارهای ترویج ، توسعه و ماندگاری صنایع دستی نایین عنوان کرد.

به گزارش دکتر علیرضا ذاکر اصفهانی در مراسم افتتاح کارگاه فرش دستباف ماهان نایین که با حضور آیت اله طباطبایی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در شهرستان نایین برگزار شد؛ ضمن تبریک میلاد امام زمان(عج) گفت: خرسندیم که امروز شاهد افتتاح یک کار حماسی در عرصه ی اقتصادی استان اصفهان هستیم.

وی به سفر وزیر امور خارجه لبنان به اصفهان اشاره کرد و گفت: “دکتر عدنان منصور” در این سفر اصفهان را شهری با ظرفیت های بالا برشمرد و مایه ی فخر همه ی بشریت به خصوص شیعیان جهان دانست.
وی با بیان اینکه امروز وظیفه ی ماست که وارثان تاریخ برای برای آیندگان باشیم ؛ اظهار داشت: خوشبختانه در خصوص ثبت آثار تاریخی و توسعه ی صنایع دستی و گردشگری در دولت های نهم و دهم قدم های بزرگی برداشته شده است.

ذاکر اصفهانی ادامه داد: ۳ اثر تاریخی در این دوره به ثبت جهانی رسید و ۱۰۴ اثر از صنایع دستی استان نیز ممهور به مهر اصالت یونسکو شد.
وی با تاکید بر اینکه این امر باید در دولت های آینده نیز ادامه یابد، افزود: صنایع دستی شهرستان نایین از جمله فرش نایین باید توسعه ی کمی و کیفی پیدا کند.

استاندار اصفهان احداث موزه ی فرش دستباف در نایین و احیای صنایع دستی این شهرستان را از راهکارهای ترویج ، توسعه و ماندگاری صنایع دستی نایین عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نیز در این مراسم ضمن تبریک و بزرگداشت میلاد امام زمان (عج) به تجلیل از اساتید عرصه های مختلف اشاره کرد و افزود: گرچه اماکن تاریخی و میراث فرهنگی باید حفظ شوند ولی برخی از انسان ها نیز همانند میراث فرهنگی ، میراثی گرانبها هستند که باید مورد احترام و تجلیل قرار گیرند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: مردم ایران با حضور گسترده ی خود در انتخابات حماسه سیاسی را رقم زدند و امیدواریم حماسه اقتصادی نیز در سال جاری رقم بخورد.

امام جمعه اصفهان در پایان از مهندس ریخته گران سرمایه گذار شرکت فرش دستباف ماهان نایین قدردانی نمود.

در این مراسم از استاد شرعی نائینی استاد و طراح نقشه های فرش های بزرگ ایران از جمله ابرفرش ها تقدیر شد.

گفتنی است کارگاه فرش دستباف نایین به همت سرمایه گذار بخش خصوصی و با احیای دو خانه ی تاریخی در حال تخریب در شهرستان نایین راه اندازی شده و زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر را فراهم آورده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×