اخبار فرش ماشینی

استات سلولز، سرمایه گذاری با بازده فراوان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تولید استات سلولز علاوه بر اینکه اشتغالزایی خوبی دارد از بازدهی مناسبی نیز برخوردار می باشد.

محصولی که در صنایع نساجی کاربرد زیادی دارد و کاربردهای متعدد محصول در بازارهای دیگر نیز باعث شده است که از تقاضای مطمئنی در بازار برخوردار باشد. به نسبت سایر طرحهای صنعتی برای ایجاد یک واحد تولیدی استات سلولز به سرمایه ثابت زیادی نیاز نمی باشد. از تسهیلات بانکی نیز می توان استفاده کرد. طرح علاوه بر اینکه اشتغالزایی خوبی دارد از بازدهی مناسبی نیز برخوردار می باشد.

معرفی محصول

استات سلولز یک پلیمر نیمه سنتزی است که از فرآیند استریفیکاسیون استیک اسید و انیدرید استیک با سلولز حاصل می شود.  استات های سلولزی به دو دسته‌ی دی‌استات سلولز و تری‌استات سلولز تقسیم می شوند. سلولز استات دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل شیمیایی و اشتعال بوده و در سالهای اخیر به دلیل سازگاری با محیط زیست و سلامت فردی توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. این مواد در تولید الیاف نساجی، فریم های عینک، بسته بندی مواد غذایی، پانسمان، صنایع کاغذسازی، و فیلترهای سلولزی کاربرد دارند.

بررسی بازار

به دلیل ویژگی‌های مطلوب استات‌های سلولزی از جمله مقاومت شیمایی بالای آنها و همچنین مقاومت در برابر اشتعال و همچنین سازگاری با محیط زیست و سلامت فردی، در سالهای اخیر توجه صنایع مختلف را به خود جلب کرده است. این مواد در صنایع نساجی، پلاستیک، غذایی، کاغذسازی، و … کاربرد دارند. به دلیل ویژگی های مناسب و کاربرد متنوع این محصول و همچنین نبود واحد فعال تولید استات در کشور، بازار مناسبی برای آن پیش بینی می‌شود. همچنین با رعایت استانداردهای لازم، بخشی از استات سلولز تولیدی را می‌توان به عنوان محصولات صادراتی در نظر گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سرمایه گذاری مورد نیاز

مطابق تحقیقات برای  احداث واحد تولید استات سلولز به ۳۵ میلیارد ریال سرمایه ثابت نیاز دارید. بازدهی طرح حدود ۳۵ درصد می باشد و با گذشت ۳ سال می توانید سرمایه اولیه خود را برداشت نمایید.   در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث یک واحد تولیدی ارائه شده است:

مزایای اجرای طرح

با توجه به مواردی چون تامین بخشی از تقاضای داخلی در صورت بهره‌برداری از این طرح، کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح، امکان‌ صادرات محصول در صورت داشتن استاندارد‌های لارم، ویژگی‌های مطلوب محصول تولیدی از جمله مقاومت در برابر عوامل شیمیایی و اشتعال و سازگاری محصول با محیط ریست از یک‌سو و نرخ بازده داخلی و بازگشت سرمایه مناسب طرح از سوی دیگر، طرح را به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری ارزشمند می‌توان معرفی نمود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×