اخبار نساجی

اسامی ۶ کالا که مابه‌التفات ارزی می‌گیرند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

اسامی 6 کالا که مابه‌التفات ارزی می‌گیرند

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولت ایران گفت: گندم، روغن، جو، کنجاله، ذرت و دانه‌های روغنی مابه‌التفاوت ارزی دریافت می‌کنند.

عباس قبادی در حاشیه نمایشگاه نان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص میزان واردات گندم در سال جاری اظهار داشت: با احتساب ذخیره استراتژیک و همچنین مصرف جاری امسال نیازمند واردات ۷.۵ میلیون تن گندم هستیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت کالاهای اساسی گفت: کالاهای اساسی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارند و هیچ کمبودی در هیچ کالای اساسی نداریم.

معاون وزیر صنعت در پاسخ به سوال فارس، در خصوص اینکه در حال حاضر کالاهای اساسی با چه ارزی ترخیص می‌شوند، گفت:‌ همه کالاهای اساسی در حال حاضر با ارز مبادله‌ای ترخیص می‌شوند و برای برخی کالاها دولت مابه‌التفاوت ارزی پرداخت می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در تشریح اینکه کالاهایی که مابه‌التفاوت ارزی دریافت می‌کنند شامل چه کالاهایی است، گفت:‌ گندم، روغن، جو، کنجاله، دانه‌‌های روغنی و ذرت مابه‌التفاوت ارزی دریافت می‌کنند.

به گزارش فارس با این حساب گوشت، شکر، برنج، کره و سایر کالاهای اساسی از این پس با ارز مبادله‌ای و با نرخ ۲۴۷۷ تومان وارد کشور می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، همچنین گفت:‌ با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مصرف گندم کشور از ماهیانه یک میلیون تن به ماهیانه ۸۰۰ هزار تن رسیده است.

قبادی در واکنش به سوالی در خصوص اینکه آیا با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، قیمت نان نیز تغییر می‌کند یا نه گفت:‌ دولت هیچ بنایی برای افزایش قیمت نان ندارد.

وی ظرفیت تولید نان صنعتی در کشور را روزانه ۴۵۰ تن اعلام کرد و گفت:‌ در حال حاضر ۱۷ کارخانه نان صنعتی به بهره‌برداری رسیده است و در این میان لازم است تا فرهنگ‌سازی لازم برای استفاده از نان صنعتی انجام شود.

قبادی گفت:‌ تاکنون تسهیلات نان صنعتی به طول کامل پرداخت شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×