اخبار فرش ماشینی

زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی موزه فرش اصفهان مهیا شده است

استاندار اصفهان گفت: زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی موزه فرش در استان مهیا شده است و با توجه به پیشینه تاریخی ، شهرت جهانی و اهمیت صنعت فرش این استان، تسریع در راه‌اندازی موزه فرش ضروری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی در جلسه تصمیم‌گیری در خصوص احداث موزه فرش این استان اظهار کرد: اصفهان ظرفیت‌های فوق‌العاده ای در تمام ابعاد دارد که هر کدام نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی برای ماندگاری و انتقال آن به آیندگان است.

وی افزود: با توجه به پیشینه تاریخی و اهمیت صنعت فرش استان و شهرت جهانی آن و با توجه به تعیین محل مناسب، لازم است در راه‌اندازی این موزه تسریع شود

استاندار اصفهان با بیان اینکه هنرستان هنرهای زیبا هم از لحاظ مکانی وهم از لحاظ معنوی برای احداث موزه فرش به صورت موقت مناسب است، گفت: همچنین ساختمان بانک ملی که ارزش میراثی دارد و چند گزینه‌ دیگر برای این موزه مدنظر است که باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی موزه و نگهداری از صنایع‌دستی و اشیای قدیمی، این هنر ماندگار خواهد شد بنابراین باید هر چه سریع‌تر برای احداث این موزه اقدام کرد.

ذاکر اصفهانی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی‌های لازم در این زمینه انجام شده است و فرهنگ حفظ و حراست از میراث فرهنگی، تاریخی و همچنین صنایع‌دستی در دل مردم نفوذ کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×