اخبار نساجی

ارز صادراتی در ابهام

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ارز صادراتی در ابهام

 

از آنجایی که امکان واردات هیچ کالایی با ارز صادرکنندگان وجود ندارد، عمده واردکنندگان متقاضی ارز صادرکنندگان نبوده و ارز خود را از صرافی‌ها یا منابع دیگری تهیه و تحت عنوان ارز متقاضی تهیه می‌کنند.

محمد لاهوتی، نایب رییس کنفدراسیون صادرات ایران، با تاکید بر اینکه تقاضایی برای ارز صادرکنندگان وجود ندارد، بیان کرد: روال این است که انتقال ارز صادراتی به واردکنندگان در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود ولی به دلیل آنکه عدم تخصیص اولویت برای ارز صادراتی به صورت رسمی و انتقال اظهارنامه وجود ندارد و واردکنندگان ترجیح می دهند ارز خود را از صرافی‌ها تهیه کنند.

او با بیان اینکه در توافق شش ماده‌ای که صادرکنندگان با سازمان توسعه تجارت داشته‌اند زمان برگشت ارز صادراتی چهار، هفت و ۱۲ ماه براساس نوع صادرات کالا پیشنهاد شده بود، گفت: این درحالی است که در مصوبه ستاد تدابیر مدت زمان برگشت ارز حاصل از صادرات به دو و شش ماه تقلیل پیدا کرده بود و این اواخر نیز معاون محترم گمرک ایران این زمان را سه ماه اعلام کرده‌است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×