اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

ارز آوری ۴۰ میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی خراسان رضوی

رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: طبق آمار موجود صادرات فرش در ۴ ماه اول سال جاری از گمرک این استان ۴۰ میلیون و۵۰۰ هزار دلار ارزآوری داشته است.

به گزارش مجله نساجی کهن به نقل از خبرگزاری مهر، محمدعلی امیرفخریان بعدازظهر دوشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهارکرد: خراسان رضوی یکی از قطب های تولید فرش ماشینی در کشور است به صورتی که محصولات تولیدی به کشور های افغانستان، عراق، ترکمنستان، قرقیزستان، استرالیا، عمان، چین، ژاپن، اردن، لبنان، کویت و آلمان صادر می شود.

وی افزود: طبق آمار موجود در ۴ ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۳۰۵ تن فرش ماشینی به ارزش حدود ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از گمرکات خراسان رضوی به کشورهای دیگر صادر شده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت و معدن خراسان رضوی بیان کرد:صادرات فرش ماشینی استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی بیش از ۲۰۰درصد و از لحاظ ارزشی حدود ۱۸۵درصد رشد داشته است.

امیرفخریان گفت:صادرات فرش ماشینی خراسان رضوی در سال ۹۶ به نسبت سال ۹۵ از لحاظ وزنی حدود ۱۸ درصد و از لحاظ ارزشی حدود ۱۵ درصد رشد داشته و از رقم ۷۵ میلیون دلار به بیش از ۸۷ میلیون دلار رسیده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×