اخبار نساجی

ارزش کالاهای صادراتی از قزوین در سال گذشته ۴۰درصد افزایش یافت

قزوین – اداره کل گمرک استان قزوین اعلام کرد: ۳۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۲۹۳ میلیون دلار طی سال گذشته از این استان به ۶۲ کشور خارجی صادر شدکه از نظر وزنی ۲۱ درصد کاهش و از نظر ارزش ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۸۹ داشته است.

در گزارش این اداره کل که روز چهار شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته؛ آمده است: این کالاها ازجمله به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان، هلند، ارمنستان، سوریه، ایتالیا، تاجیکستان و ازبکستان صادر شده است.

این گزارش می افزاید: اقلام صادراتی به طور عمده شامل مواد شوینده، مصنوعات مسی، کاشی و سرامیک، لوازم برقی، شیشه وآیینه، کابل، مفتول مسی، محصولات شیمیایی، کمپرسور گازی، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، موکت و مواد غذایی است.

در این گزارش آمده است: پارسال ۱۶۱ هزارتن کالای وارداتی به ارزش ۹۱۱ میلیون دلار از این گمرک ترخیص شده است.

کالاهای ترخیص شده به طور عمده شامل کشنده تریلر و قطعات منفصله خودرو سواری، کمپرسور، خط تولید اتوماتیک ریخته گری سر سیلندر، قسمتی از خط تولید سیلندر گاز CNG، محور زیر بندی تریلر، اجزا و قطعات کولر و لوله شیشه ای برای ساخت پوکه آمپول است که از کشورهای هلند، آلمان، چین، ترکیه، ژاپن، سنگاپور، ایتالیا، کره، فرانسه، برزیل، تایلند، هند، تایوان، اسپانیا وارد شده اند.

براساس این گزارش، واردات کالا به گمرک استان قزوین از نظر وزنی ۴۵ و از نظر ارزش ۶۴درصد نسبت به سال ۸۹ افزایش داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این گزارش می افزاید: درآمد عمومی گمرک استان قزوین در سال گذشته یک هزار و ۹۱۲میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۸۹ حدود ۱۶۱درصد افزایش داشته است.

چهار هزار تن مواد سوختی از مبداء عراق نیز توسط ۱۹۹کامیون به مخازن تحت پوشش این گمرک ترانزیت و بعد از بارگیری از مرز میلک به خارج حمل شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×