اخبار نساجی

ارزش صادرات خراسان شمالی ۹۵ درصد افزایش یافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بجنورد _ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: حجم صادرات این استان در سال ۹۰ نسبت به سال ماقبل از لحاظ ارزش ارزی ۹۵ درصد رشد داشته است.

‘سیدمحمد ابراهیم حسینی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ارزش ارزی صادرات کالاهای تولیدی خراسان شمالی به خارج از کشور را حدود ۱۶۲ میلیون دلار اعلام کرد.

وی گفت: میزان افزایش ارزی صادرات کالاهای تولیدی خراسان شمالی به خارج از کشور نسبت به برنامه سال ۹۰ که از سوی شورای توسعه و برنامه ریزی تدوین شده، نیز ۶۶ درصد رشد داشته است.

او افزود: بر اساس هدفگذاری شورای توسعه و برنامه ریزی استان صدور کالاهای تولیدی از خراسان شمالی برای سال گذشته حدود ۹۶ میلیون دلار تعیین شده بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی دلیل افزایش صادرات کالا را علاوه بر شرکت استان در نمایشگاههای بین المللی، تبلیغات مناسب، شناسایی بازارهای هدف و آموزش نیروی انسانی عنوان کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی وزن کالاهای صادراتی خراسان شمالی طی پارسال را ۳۷۰ هزار تن عنوان و بیان کرد: میزان صدور کالا از این استان از لحاظ وزنی نیز حدود ۶۷ درصد نسبت به سال ماقبل افزایش داشته است.

او افزود: بیش از ۸۰ میلیون دلار از کالاهای صادراتی خراسان شمالی را محصولات پتروشیمی تشکیل می دهد.

وی گفت: ۳۰ درصد از صادرات این استان به کشور ترکمنستان بوده و ۷۰ درصد نیز به دیگر کشورها از جمله ایتالیا، آلمان، حوزه آمریکای لاتین و کشورهای حوزه خلیج فارس صورت گرفته است.

استان خراسان شمالی دارای بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است و از لحاظ برخورداری از واحدهای بزرگ دولتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را دارد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×