اخبار نساجی

ارزش تولیدات ۸ میلیاردی صنایع نساجی در سال

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ارزش تولیدات 8 میلیاردی صنایع نساجی در سال

 

در ۱۰ ماهه امسال ۶۰۰ میلیون دلار صادرات و ۸۰۰ میلیون دلار واردات صنایع نساجی داشته‌ایم.

مهندس علیرضا حائری دبیر انجمن صنایع نساجی ایران گفت: صنعت نساجی با دارا بودن ۴۰ زیر شاخه شامل الیاف‌سازی تولید پارچه، پوشاک، موکت، فرش‌ماشینی و … حداقل ۷۰ درصد از نیاز کشور را تامین می‌کند.

وی در مورد تولیدات این صنعت بیان کرد: ارزش تولیدات صنایع نساجی در سال ۸ تا ۹ میلیارد دلار است که در ۱۰ ماهه امسال ۶۰۰ میلیون دلار صادرات و ۸۰۰ میلیون دلار واردات بر مبنای آمار گمرک داشته‌ایم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حائری درباره‌ی پوشاک نیز اظهار داشت: از زیر شاخه‌های تأثیرگذار صنایع نساجی بخش پوشاک است که در مقایسه با صنایع دیگر بالاترین اشتغال‌زایی و ارزش افزوده را در زنجیر صنایع نساجی شامل می‌شود.

چین، هند، پاکستان، بنگلادش، ترکیه و ویتنام به خوبی سرمایه‌گذاری کردند و بالای ۵۰ درصد از صادرات خود را به بخش پوشاک اختصاص داده‌اند این در حالی است که این عدد برای کشور ما ۱۰ درصد است.

وی در پایان به مشکلات پیش روی این صنعت اشاره کرد و گفت: تأمین نقدینگی بنگاه‌های تولیدی و تهیه مواد اولیه در بخش تولید و شامل معافیت مالیاتی نبودن به دلیل صادرات ریالی و تعیین نرخ صادرات توسط سازمان توسعه و تجارت در بخش صادرات از دیگر مشکلات پیش‌روی این صنعت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×