اخبار نساجی

یحیی آل اسحاق در گفتگو با آرمان:«تشنگی عمومی» برای پول های بلوکه شده

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

روزنامه آرمان در شماره روز یکشنبه بیست و یکم تیربه نقل از یحیی آل اسحاق سیاستمدار کهنه کار و اقتصاددان برجسته نوشت:«باید مراقب دوران پساتحریم باشیم و آن را به خوبی مدیریت کنیم. برداشتن تحریم ها یک شوک بسیار بزرگ به اقتصاد ایران وارد خواهد کرد؛ چرا که اقتصاد ایران در سال های اخیر با وضعیت تحریم ها ساماندهی شده که با خصوصیات دوران پساتحریم تفاوت های زیادی دارد».

این روزنامه تیتر یک را به عنوان توافق در آزمون تصمیم آخر اختصاص داد.

روزنامه آرمان با درج عنوان ۲۲ماه هنرمندانه با دنیا مذاکره کردیم، نوشت: رئیس جمهور با اشاره به مذاکرات ایران با ۱+۵ با تاکید بر اینکه در این ۲۲ ماه طوری با دنیا مذاکره کرده ایم که می توان آن را هنرمندانه تعبیر کرد گفت: در این ۲۲ ماه مذاکره کنندگان ما با هنر نشستند و حرف زدند. آنها با هنر نوشتند و نگاه کردند. ما در این ۲۲ماه به گونه ای با ۶ قدرت جهان صحبت کردیم که چنانچه مذاکرات به پیروزی نرسد و موفق نباشد دنیا به خوبی می داند که ایران اهل منطق بوده و میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده و به بهترین وجه در مقابل قدرت های جهان پاسخ داده است. وی ادامه داد: ما در ۲۲ ماه گذشته همین کار را انجام دادیم و ادامه خواهیم داد و امیدواریم آنچه خواسته ملت و منافع ماست به نتیجه برسد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این روزنامه با بازتاب سخنان سردار نقدی مبنی بر مذاکرات به نتیجه برسد یا نرسد جشن می گیریم، نوشت: اگر مذاکرات به نتیجه برسد، ملت جشن خواهد گرفت و اگر هم به نتیجه نرسد، به عنوان پیروزی در مقاومت جشن می گیریم. این جملات سردار فیروزآبادی پیام واضحی برای کشورهای مذاکره کننده با ایران در درجه نخست و سپس برای ملتی است که تا به امروز یک گام در حمایت از مذاکره کنندگان هسته ای کشور به عقب برنداشته است. رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید دارد که اگر مذاکرات به نتیجه برسد جشن برگزار می شود که معنای آن سپاس از تیم مذاکره کننده ای است که ماه ها تمام تلاش خود را معطوف به اقناع کشورهای طرف مذاکره غربی و آمریکا در راستای صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای کشورمان کرده است و آنها که به دروغ خود را ابرقدرت جهان معرفی می کنند را ساعت ها پای میز مذاکره نشانده است تا به حقانیت ایران اذعان کنند. وی همچنین از جشنی سخن گفته که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات برپا خواهد شد و آن هم جشن مقاومت است. هیچ کس تردیدی ندارد که ایران بر سر اثبات حق هسته ای خود مقاومت زیادی در برابر کشورهای۱+۵ داشته است و در این مسیر ذره ای از حقوق ملت عقب نشینی نکرده است که این مقاومت شایسته تقدیر است.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان یک سوم کارتن خواب ها زن هستند، آورد: بهمن سال گذشته مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد: در تهران ۵۰۰ زن کارتن خواب وجود دارد و لازم است به امور آنها رسیدگی کنیم. چهار سال قبل تعداد زنان کارتن خواب ۲۰۰ نفر بود اما به صورت تصاعدی این آمار در حال افزایش است. با وجود این، ماه گذشته رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، از افزایش آمار زنان کارتن خواب در پایتخت خبر داد و گفت: با زنانه شدن فقر و آسیب های اجتماعی نیاز به سامان سراها افزایش پیدا می کند. فاطمه دانشور به آمار کارتن خوابی در پایتخت اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۱ که تهران ۱۲ هزار کارتن خواب داشت، تعداد زنان کارتن خواب سه هزار نفر بود که تعداد کارتن خواب ها در سال ۹۲ به ۱۵ هزار و در سال ۹۳ به ۲۰ هزار نفر افزایش یافته و به همین نسبت تعداد زنان کارتن خواب نیز در شهر تهران رشد داشته است. بر این اساس و بنا بر اظهارات رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، آمار پنج هزار زن کارتن خوابی که به تازگی مولاوردی آن را درباره تعداد کل زنان کارتن خواب کشور عنوان کرده است، فقط مختص شهر تهران بوده و آمار کلی کشور باید رقمی بیش از اینها باشد.

«جلوگیری از فاجعه بزرگ تروریستی در کشور»، «درخواست احضار احمدی مقدم و رادان» و «پیش زمینه دولت اعتدال از دهه۷۰ » از دیگر عناوین این روزنامه است.

روزنامه آرمان در سرمقاله خود عنوان «افق روشن توافق هسته ای» را به قلم الهه کولایی بررسی کرد و در ستون یادداشت های اختصاصی موضوع هایی همچون «منطقه در پساتوافق» و «ابعاد اقتصادی رفع تحریم» را به ترتیب با قلم سید جلال فیروزآبادی و علی قنبری منتشر کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×