اخبار فرش ماشینی

ارتقای صنعت نساجی با شاخص رقابت پذیری

مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ارتقای صنعت نساجی در گرو رشد شاخص‌های رقابت‌پذیری و افزایش بهره‌وری در فرآیند تولید است.
مهدی اسلام‌پناه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران افزود: پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها صنعت نساجی نیز همچون دیگر صنایع متاثر از افزایش قیمت حامل‌های انرژی و هزینه حمل و نقل شد که این عوامل در قیمت تمام شده محصول نیز تاثیر مستقیم داشته است.

وی با تاکید بر اینکه صنایع مختلف از جمله نساجی برای حضور موفق در بازارهای داخلی و خارجی در شرایط فعلی به افزایش قدرت رقابت‌پذیری نیاز دارند، اظهار کرد: عوامل متعددی در کاهش شاخص رقابت‌پذیری واحدها تاثیرگذار هستند. هزینه بالای توزیع کالا، بهره‌وری پایین نیروی انسانی و افزایش بی‌رویه قیمت سوخت از عواملی هستند که منجر به کاهش قدرت رقابت‌پذیری تولیدکنندگان می‌شود.
مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تورم بالا و نوسان نرخ ارز، سیاست‌های پولی و مالی نامناسب، قاچاق و واردات بی‌رویه و فشارهای سیاسی در حوزه بین‌الملل از دیگر عوامل کاهش قدرت رقابت‌پذیری به شمار می‌رود، تصریح کرد: تولیدکنندگان صنعتی برای افزایش قدرت رقابت پذیری، باید به سمت بازسازی و نوسازی واحدهای خود و افزایش بهره‌وری در فرآیند تولید پیش روند.
وی خاطرنشان کرد: در یک سالی که از هدفمندی یارانه‌ها می‌گذرد در زمینه بهره‌وری واحدها و افزایش قدرت رقابت‌پذیری آینده اقدامات موثری انجام گرفته اما تحقق کامل اهداف، به برداشتن گام‌های بلندتری در این حوزه نیاز دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×