اخبار نساجی

نظرات متفاوت تحلیلگران در مورد دورنمای قیمت طلا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نظرات متفاوت تحلیلگران در مورد دورنمای قیمت طلا

تهران- سه تحلیلگر که شدیدترین کاهش قیمت سه ماهه طلا در چهار سال اخیر را به درستی پیش بینی کرده بودند، اکنون پیش بینی های متفاوتی از دورنمای قیمت جهانی طلا دارند.

به گزارش روز سه شنبه گروه اقتصادی ایرنا و به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ،این امر نشان می دهد که سرمایه گذاران نظرات متفاوتی در مورد احتمال اقدام بانک های مرکزی در راستای تحریک رشد اقتصادی دارند.

‘جاستین اسمیرک’ تحلیلگر بانک وستپک، که صحیح ترین پیش بینی در مورد قیمت طلا در سه ماهه دوم ۲۰۱۲ را در میان ۲۰ تحلیلگری که از سوی بلومبرگ مورد پرسش قرار گرفته بودند، را داشت، می گوید: قیمت طلا روند کاهشی خواهد داشت.

اما ‘ایگن وینبرگ’ تحلیلگر بانک کامرز ای.جی و ‘نیک تروتن’ تحلیلگر ای.ان.زد پیش بینی می کنند، بهای طلا امسال رکورد خواهد زد.

داده های گردآوری شده توسط بلومبرگ نشان می دهد که صندوق های سرمایه گذاری مشترک و دیگر سرمایه گذاران حتی در شرایطی که دارایی شمش طلای سرمایه گذاران در این صندوق ها به بالاترین سطح خود رسیده است، اکنون امیدی چندانی به افزایش بهای طلا ندارند و احتمال افزایش بهای طلا از نگاه آنها به کمترین سطح از سال ۲۰۰۸ رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در حالی که بهای طلا نسبت به زمانی که در ماه مه ۲۰۱۲ (اردیبهشت) به حداقل رسیده بود، افزایش یافته است، اما هنوز ۱۶ درصد کمتر از رکورد یک هزار و ۹۲۳ دلار و ۷۰ سنت در هر اونس آن در تاریخ ششم سپتامبر ۲۰۱۱ (شهریور ۹۰) است.

همزمان با کاهش رشد اقتصادی، سرمایه گذاران برای محافظت از دارایی خود با خرید دلار به کاهش بحران بدهی اروپا و افزایش نرخ برابری دلار کمک کردند، به طوری که این امر منجر به کاهش بازده اوراق قرضه به یک رکورد حداقلی و افزایش ارزش دلار به بالاترین سطح در دو سال اخیر شد.

بانکهای مرکزی کشورها از بانکهای مرکزی کشورهای اروپایی گرفته تا چین، در ماه جاری نرخ های بهره را کاهش دادند و بانک مرکزی آمریکا نیز اعلام کرد که خود را برای اقدام در راستای تحریک رشد اقتصادی آماده می کند.

‘مایکل کاگینو’ که ۱۷ میلیارد دلار دارایی را در صندوق سرمایه گذاری پرمننت پورتفلیو در سان فرانسیسکو اداره می کند، گفت، در زمان حاضر با توجه به ترس از کاهش رشد اقتصادی، اوضاع به نفع افزایش بهای طلا نیست.

وی تنها ۲۰ درصد دارایی صندوق مذکور را روی طلا سرمایه گذاری کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×