اخبار فرش ماشینی

ارتباط کفپوش‌ها با پروژه‌های ساخت و ساز شهری

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

گزارش زیر به بررسی اجمالی پروژه‌های ساخت و ساز شهری در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس پرداخته و در آن توضیحات مفصلی درباره جزئیات این پروژه‌ها و ارتباط آنها به افزایش تقاضا در راباطه با کفپوش‌ها پرداخته است.

 

خلاصه‌ای از کلیات

بازار کفپوش خاورمیانه با توجه به حجم بالای فعالیت های ساختمانی در منطقه رو به رشد است. با افزایش میزان خواست مردم برای استفاده از کفپوش‌ها تولیدکنندگان به حمایت از حقوق مصرف کننده اهمیت بیشتری می‌دهند. این گزارش یک نمای کلی از بازار کفپوش خاورمیانه را با توجه به منطقه تحت امر شورای همکاری خلیج فارس (Gulf Cooperation Council) ارائه می‌دهد. همچنین با نگاه به حجم پروژه های فعال ساختمانی شهری در هر کشور فعالیت های ساختمانی را برای شناسایی بازارهای اصلی رشد کفپوش تحلیل می‌کند.

 

نکات برجسته این گزارش عبارتند از:

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

  • بر اساس گزارش BNC Project Intelligence، و باتوجه به رشد فعالیت‌های ساخت و ساز در منطقه خاورمیانه باشد انتظار می‌رود که بازار کفپوش در خاورمیانه به ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۶ میلادی برسد.
  • بازار کفپوش شامل مواد مختلفی است که نایلون حدود ۴۰ درصد از سهم کل مواد را دارد.
  • ساخت و ساز شهری میزان تقاضا برای کفپوش را جهت می‌دهد. شورای همکاری خلیج فارس (GCC) 20885 پروژه فعال دارد که تقریبا ۸۰ درصد آن مربوط به ساخت و ساز شهری است.
  • امارات متحده عربی اکثر پروژه‌های ساخت و ساز شهری را در شورای همکاری خلیج فارس تشکیل می‌دهد و همراه با عربستان سعودی تقریبا ۷۱ درصد از کل پروژه های ساختمانی شهری را در منطقه تشکیل می‌دهد.
  • در میان انواع مختلف پروژه‌های ساخت و ساز شهری، ساختمان‌های مسکونی و اداری تقریبا ۸۰ درصد از کل فعالیت‌های ساخت و ساز شهری را تشکیل می‌دهند و تقاضا برای مواد کفپوش در منطقه را تشکیل می دهند.

تحلیل بازار کفپوش

بازار کفپوش در خاورمیانه به دلیل تعداد زیاد پروژه های ساخت و ساز فعال، به دنبال رشد است. به همین دلیل انتظار می‌رود که بازار کفپوش تا سال ۲۰۲۶ تا ۵ درصد افزایش یابد و به میزان ۱۰ میلیارد دلار برسد. بازار کفپوش را می‌توان به بخش‌های زیر تقسیم کرد: فرش و قالی، کاشی، کفپوش وینیل، کفپوش چوبی و انواع دیگر از قبیل کفپوش لمینیت.

نایلون از مواد گسترده مورد استفاده در حوزه کفپوش است که ارزش تخمینی آن ۲.۶ میلیارد دلار است و بیش از ۴۰ درصد از سهم مواد مورد استفاده در کفپوش را دارد. افزایش استفاده از برنامه های کاربردی و طراحی فرصت‌های جدید بازار را ایجاد می‌کند. انتظار می‌رود تقاضا برای کف‌پوش با افزایش فعالیت‌های ساخت و ساز جدید و بازسازی در منطقه افزایش یابد.

نسخه کامل این گزارش در شماره ۴۵ مجله نساجی کهن منتشر خواهد شد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×