اخبار فرش ماشینی

اراده‌ای برای جلوگیری از قاچاق پارچه وجود ندارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

محض اطلاع این نهادها اعلام می‌کنم که باید آمار گمرک و بانک جهانی را ببینند بانک جهانی آمار محصولاتی بارگیری شده به سمت ایران را می‌دهد و آمار واردات گمرک را نیز ما داریم که تفاوت این دو مقدار واردات قاچاق می‌شود.

به گزارش ایلنا رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی گفت: ما میزان واردات پارچه قاچاق را به مسئولان اعلام کرده ایم اما از ما اسم می خواهند در حالی که این وظیفه ما نیست می توانند آمار گمرک و بانک جهانی را ببینند و به صحت ماجرا پی ببرند.

محمد مروج حسینی، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه آیا قیمت مواد اولیه مورد نیاز نساجی ها تغییری کرده یا خیر، گفت: قیمت مواد پتروشیمی تغییری نکرده اما فروش ما بیشتر نشده و همچنان مشکل ما پابرجا است.

وی افزود: شرکت های پتروشیمی توانایی بالا بردن قیمت را ندارند و علت آن هم این است که شرکت های پتروشیمی همه محصولی که تولید می کنند نمی توانند بفروشند و بازار صادراتشان نیز مناسب نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مروج حسینی در خصوص دلیل رکود بازار پتروشیمی ها تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت مواد مورد نیاز نساجی قرار نیست بالا برود پتروشیمی ها دچار رکود شده اند لذا شایعاتی بود که هفته گذشته قیمت پلی استر تغییر کند اما وزارت صنایع مانع افزابش قیمت شد.

وی در خصوص وضعیت بازار محصولات نساجی اظهار داشت: امیدواریم که در ماه های پایانی سال وضعیت بازار ما بهتر شود و بعضی محصولات مثل فرش ماشینی، پتو و پرده تقاضای بیشتری داشته باشد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی در خصوص اینکه آیا واردات پارچه قاچاق متوقف نشده است، گفت: ما به هر نهادی که اطلاع می دهیم که واردات پارچه صورت می گیرد می گویند اسم بدهید در حالی که سازمان هایی مثل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یا موسسه استاندارد برای این منظور تاسیس شده اند و اسم دادن وظیفه ما نیست.

وی خاطرنشان کرد: محض اطلاع این نهادها اعلام می کنم که باید آمار گمرک و بانک جهانی را ببینند بانک جهانی محصولاتی را که به سمت ایران بارگیری می شود آمار می دهد و آمار واردات گمرک را نیز ما داریم که تفاوت این دو مقدار واردات قاچاق می شود.

مروج حسینی اظهار داشت: ما میزان واردات پارچه قاچاق را اعلام کرده ایم اما اینکه این محموله ها را چه کسی وارد می کند وظیفه ما نیست مسئولان بازار بروند به توزیع پارچه هایی که وارد شده و اسناد و مدارک ندارد پی خواهند برد اما ظاهرا اراده جدی برای کنترل این مسئله وجود ندارد.

وی گفت: این پارچه های وارداتی همان ۴۵ درصد پول نفتی است که قرار بود به روپیه به ایران داده شود اما به نهادهایی مجوز می دهند که پارچه وارد کنند و ضررو زیان نیز برایشان مهم نیست.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی خاطرنشان کرد: ما پیشنهاد دادیم که کالاهایی وارد شود که مورد نیاز بازار است ولی مسئله را جدی نمی گیرند و همچنان واردات صورت گرفته و انبار می شود و حتی گاهی مجبورند با قیمت پایین تر محصول خود را بفروشند و اگر زیان نیز داشته باشند کسی پاسخگو نیست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×