اخبار فرش ماشینی

ارائه تسهیلات برای تولید فرش، سقف ندارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

کارشناس فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: پرداخت تسهیلات به متقاضیان تولیدکننده فرش دست‌باف از طریق صندوق مهر امام رضا(ع) انجام می‌شود.

مجید رمضانیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ سه‌گانه با مرکز ملی فرش ایران و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه طرح‌های مشاغل خانگی، اظهارکرد: سقف این تسهیلات برای هر تولیدکننده داخلی ۵۰ میلیون ریال و تولیدکننده خارج از استان ۱۰۰ میلیون ریال است. افراد واجد شرایط از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت به بانک عامل معرفی و تسهیلات خود را دریافت می‌کنند.

کارشناس فرش سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده برای تولید فرش سقفی ندارد و به هر تعداد متقاضی مراجعه‌کننده به بانک، تسهیلات پرداخت می‌شود.

رمضانیان تصریح کرد: این تسهیلات به افرادی پرداخت می‌شود که دارای مجوز و پروانه تولید فرش هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان این‌که با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به همه متقاضیان مخالفم، اظهارکرد: به این دلیل که برخی با سندسازی اقدام به اخذ تسهیلات می‌کنند و متأسفانه این تسهیلات برای مصارف دیگری هزینه می‌شود؛ این مساله در بخش فرش بیشتر مشاهده می‌شود که نه تنها کمکی به صنعت فرش استان نکرده، بلکه بازار را مختل می‌کند.

کارشناس فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش مشاغل خانگی پرداخت شد که اگر این تسهیلات به طرح‌های صنعتی داده می‌شد، قطعا بازدهی بهتری داشتند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×