اخبار فرش ماشینی

ارائه تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان فرش دستباف در اردبیل

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان فرش دستباف در استان اردبیل ارائه می‌شود.
سید حامد عاملی در حاشیه جلسه بررسی فرش دستباف اردبیل در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل ظرفیت بسیار بالایی در تولید فرش دستباف دارد و برای رونق فرش دستباف تسهیلات کم‌بهره‌ای به تولیدکنندگان این کالا در استان ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تولید فرش دستباف باید براساس نقشه‌ها و طرح‌های موردنیاز بازارهای جهانی انجام شود افزود: دراین زمینه راه‌اندازی خوشه صنعتی فرش دستباف می‌‌تواند بسیار موثر واقع شود که امیدواریم هرچه زودتر شاهد برنامه‌ریزی منسجم در بخش رونق صادرات فرش دستباف باشیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه هم‌اکنون در حوزه فرش نابسامانی زیادی به چشم می‌خورد و رنج‌های بسیاری از فرش دستباف احساس می‌شود بیان کرد: توسعه صادرات فرش دستباف و ارائه طرح‌های نوین در این زمینه نیاز اساسی است.
عاملی تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه رونق تولید فرش دستباف انجام شود تا بتوانیم فرش دستباف استان را به جایگاه اصلی خود رسانده و اقتصاد این کالا در استان را به طور همه‌جانبه رونق بخشیم.
وی اظهار کرد:هم‌اکنون بازارهای جهانی مشتری فرش‌های نوین و با طرح و ایده جدید هستند که باید تولیدکنندگان داخلی نیز متناسب با این ایده‌ها اقدام به تولید فرش کنند تا بتوانند علاوه بر درآمدزایی خود اقتصاد استان را نیز پویا بخشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×