اخبار نساجی

اخرین مهلت اخذ شماره اقتصادی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دو روز دیگر بیشتر تا پایان مهلت ثبت نام برای اخذ شماره اقتصادی باقی نمانده است. شماره‌ای که گرچه ارائه آن در دهه گذشته موفقیت زیادی را همراه نداشته اما پس از این با توجه به امکانات موجود امروز، قرار است که راهگشای بسیاری از موانع باشد.

با توجه به تلاش سازمان امور مالیاتی برای شفاف شدن کارها و سهولت بیشتر امورات مربوط به مالیات، دیده می‌شود که اکنون این سازمان برای بار دیگر اقدام به ارائه شماره اقتصادی به فعالان اقتصادی کرده است و روز ۱۸ خردادماه آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان است.

ویژگی‌های زیادی از جمله امکان اعتبارسنجی از طریق اخذ شماره اقتصادی بیان شده است که جذابیت‌های طرح دردست را بیشتر می‌کند. شفافیت در معاملات و فعالیت‌های اقتصادی و وصول مالیات از جمله موارد غیر قابل اجتناب است که ثبت شماره اقتصادی یکی از گام‌های لازم برای مسیرمذکور است که باید برداشته شود.

در عین حال فعالان اقتصادی با دریافت شماره اقتصادی می‌توانند به پرونده خود مراجعه کنند و مراحل رسیدگی را در نظام مالیاتی به طور مرتب ببینند.

با توجه به ماده ۱۲۰ قانون برنامه پنجم شماره اقتصادی یک نیاز است و هر فعال اقتصادی باید برای اخذ شماره اقتصادی خود اقدام کند؛‌ با ارائه شماره اقتصادی در راستای اجرای طرح جامع مالیاتی کشور که نظام مالیاتی را در آستانه یک تحول همه جانبه قرار داده است انجام امور مالیاتی مردم با سهولت و سرعت بیشتری صورت می‌گیرد. ارتباط مودیان با نظام مالیاتی به صورت دائمی می‌شود؛ روابط سازمان امور مالیاتی با مودیان آسان می‌شود؛ از سوی دیگر این امکان داده می‌شود تا در نظام اقتصادی کشور هر کسی می‌خواهد با هر فردی روابط اقتصادی برقرار کند از طریق سامانه بتواند ارتباط‌سنجی داشته باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

با ثبت نام متقاضیان شماره اقتصادی ویژه‌ای به آن‌ها اختصاص داده می‌شود که مزایای فراوانی برای اشخاص حقوقی دارد و براساس آن مودیان مالیاتی می‌توانند امور مربوط به اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند وهر زمانی که بخواهند پرونده مالیاتی خود را از طریق این شماره بررسی کنند.

همچنین گفتنی است که مودیانی که شماره اقتصادی دریافت کرده‌اند می‌توانند از امضای دیجیتال استفاده کنند؛‌ رامضای دیجیتال امکان ویژه و موثری برای سهولت امور مالیاتی مودیان به شمار می‌رود.

شایان ذکر است که متقاضیان می‌توانند به سامانه الکترونیکی اعلام شده به نشانی www.tax.gov.ir مراجعه کنند و اقدامات مربوط به پیش ثبت نامی الکترونیکی خود را انجام دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×