اخبار نساجی

اخراجی درکارنبود،فقط قراردادکارگران تمدیدنشد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیان وضعیت بیکاری کارگران ذوب‌آهن غرب کشور اعلام کردند اخراجی در کار نبوده بلکه قرارداد کارگران تمدید نشده است.

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، اعلام خبر اخراج کارگران کارخانه ذوب‌آهن غرب واکنش‌های متفاوتی را در استان بر داشت.

پیگیری این موضوع را با چند مسئول در استان دنبال کردیم.

معاون عمرانی استاندار همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تأیید خروج برخی از کارگران ذوب‌آهن غرب اظهار داشت: کارگران اخراجی همه حق و حقوق خود را گرفته‌اند.

خسرو سامری تصریح کرد: در حال حاضر کارخانه ذوب‌آهن همه حق و حقوق کارگران را پرداخت کرده و آنها باید به سمت بیمه بیکاری بروند تا مجدداً که کار کارخانه آغاز شد بر سر کار خود باز گرددند.

وی در خصوص دلیل تعطیلی کارخانه ابراز داشت: دلیل تعطیل شدن کارخانه را از خودشان بپرسید چون من الان چند ماهی است که در سمت معاونت عمرانی آمده‌ام در جریان واحدهای تولید آن طور که باید، نیستم تا علت تعطیلی را بدانم، از مدیرعامل کارخانه یا از مدیرکل صنعت معدن تجارت استان بپرسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یکی از مسئولان استان نیز که مایل نبود نامش منتشر شود نیز با بیان اینکه ذوب‌آهن ورشکست نشده بلکه طرح جدیدی دارد، خاطرنشان کرد: دیروز مدیرعامل ذوب‌آهن پیش من بود و بیان کرد این کارخانه مشکل خاصی ندارد.

وی در ارتباط با چرای بیکار شدن کارگران این کارخانه نیز عنوان کرد: در ایام عید ممکن است تعدادی از کارگران یک کارخانه بیکار شوند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش ضمن اعلام عدم تمایل به ادامه این بحث، گفت: در حال حاضر تهران هستم و امروز صبح به من اطلاع دادند که تعدادی از کارگران این کارخانه بیکار شدند و برای اعتراض به استانداری رفته‌اند در حالی که حقوق آنها پرداخت شده و مشکل حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کارگران بیکار نشده بلکه تمدید قرارداد نشدند، تصریح کرد: اگر در روند اجرای این کارخانه مشکلاتی نیز باشد، حل می‌شود.

وی تأکید کرد: این مطالب را اصلاً و به هیچ عنوان از زبان من نزنید و اگر بنویسید دفعه دیگر پاسخ شما را نمی‌دهم و در این اوضاع و احوال انعکاس این مطالب در اوایل سال مناسب نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با اینکه قرارداد این کارگران تمام شده بود، عنوان کرد: طبق قانون کار، پس از اتمام قرارداد کارفرما می‌تواند تمدید کند و یا تمدید نکند اما باید گفت حق و حقوق و عیدی و همه موارد این کارگران پرداخت شده است.

مسعود اقلامی گفت: از طریق شهرستان موارد این شرکت در حال پیگیری است تا فعالیت شرکت مجدداً برقرار شود و مجددا نیرو جذب می‌کند اما از نظر قانونی موارد را پیگیری کردیم.

وی در پاسخ به تعداد کارگران بیکار شده نیز تصریح کرد: من تعداد کارگران را ندارم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×