اخبار نساجی

اختصاص۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع کوچک کشور

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اعلام کرد: هیات دولت ۱۰۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور ایجاد رونق در صنایع کوچک سراسر کشور اختصاص خواهد داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا و به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید محمدعلی سیدابریشمی با اشاره به اینکه ۸۱هزار واحد صنعتی کوچک با اشتغالی بالغ بر یک میلیون نفر در سراسر کشور مستقر هستند، گفت: از این تعداد ۱۴ هزار واحد صنعتی کوچک طی سالهای اخیر به دلایل مختلف از چرخه تولید خارج و متوقف شده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برپایه طرح ایجاد رونق در صنایع کوچک این سازمان، هیات دولت با هدف ایجاد اشتغال پایدار و خروج از رکود برای ۴۰ درصد از این واحدها، مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی مجدد اختصاص خواهد داد.

سیدابریشمی افزود: راه اندازی این واحدها برای حدود ۱۱۲هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اینکه ۶۷ هزار واحد صنعتی دیگر نیز پایین تراز ظرفیت اسمی مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: به منظور افزایش ظرفیت تولید ۲۰ درصد این واحدهای صنعتی ۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی هیات دولت اختصاص یافت که اجرای پروژه های بهبود در این واحدها منجر به ایجاد ۸۱ هزار شغل جدید خواهد شد.

سیدابریشمی سهم صنایع کوچک از کل صنایع را ۹۲ درصد عنوان کرد و گفت: با اختصاص تسهیلات ۱۰۰هزار میلیارد ریالی هیات وزیران بخش عمده ای از مشکل اشتغال و کاهش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی که ازدغدغه های اصلی دولت به شمار می رود، رفع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران سهم صنایع کوچک از میزان اشتغال صنعتی کشور را ۴۵ درصد اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر سهم ارزش تولیدات این صنایع ۱۷ درصد کل صنایع است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×