اخبار نساجی

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با خشکسالی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران – هیات دولت در راستای پیشگیری، مقابله و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه و مدیریت خشکسالی، مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال برای آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح و جبران خسارت خشکسالی به استان کردستان اختصاص داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد؛ مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و هزینه ای به صورت مبلغ ۶۰ میلیارد ریال هزینه ای و مبلغ ۵۴۰ میلیارد ریال تملک دارایی های سرمایه ای از محل منابع ماده(۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند(ش) ماده(۲۲۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه برای موارد یاد شده به ویژه مصوبات سفر مقام معظم رهبری ‘مدظله العالی’ و دولت در اختیار استانداری استان کردستان قرار گیرد.

براساس این مصوبه بایستی مبلغ مذکور با رعایت قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند، هزینه شود.

همچنین این مصوبه به منزله ابلاغ اعتبار موضوع ماده(۱۹) قانون برنامه و بودجه، مبادله موافقتنامه و تخصیص اعتبار به صورت ۱۰۰ درصد موضوع بند(و) ماده(۲۲۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه است.

براساس این گزارش، طبق بند(ش) ماده(۲۲۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه به دولت اجازه داده می‌شود به منظور پیشگیری، مقابله و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه و مدیریت خشکسالی، تنخواه‌گردان موضوع ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۰ را به سه درصد، اعتبارات موضوع ماده (۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران را به ۲ درصد افزایش دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این راستا اعتبارات مذکور با پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و تصویب هیات‌وزیران قابل هزینه است.

بنابراین بخشی از اعتبارات مذکور به ترتیب و میزانی که در قانون بودجه سنواتی تعیین می‌شود به صورت هزینه‌ای و تملک دارائی سرمایه‌ای به جمعیت هلال‌احمر اختصاص می‌یابد تا در جهت آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح هزینه شود.

این مصوبه از سوی محمد رضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×