اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

اخبار ناخوشایند از بازار فرش

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: با توجه به عملیاتی شدن تحریم‌ها صادرات فرش ایران به آمریکا متوقف شده و مشکلات دیگری نیز وجود دارد که اوضاع صادرات فرش را خراب کرده است.

رضی حاج‌آقا‌میری  با اشاره به خبرهای ناخوشایند صادرات فرش ایران عنوان کرد: تحریم آمریکا جدی است و فرش ایران دیگر به امریکا صادر نمی‌شود.

به گزارش مجله نساجی کهن به نقل از پایگاه خبری بازرگانان ایران، وی اظهار کرد: همچنین مشکلات مبادلات مالی با کشورها جدی است و کشورهای دیگری هم که واردات فرش ایران را در دستور کار خود داشتند به دلیل موانع مالی  امکان خرید ندارند.

این فعال حوزه فرش عنوان کرد: در مجموع زمانی که یک فعالیت در چرخه فعالیت دچار کندی می‌شود به جریان افتادن دوباره آن به سادگی امکان پذیر نیست و با این اوضاع نابسامان و بی‌ثباتی اکنونی، من فکر می کنم کسی نتواند کاری انجام دهد.

 

میری، به اثرات افزایش نرخ ارز بر صادرات اشاره کرد و یادآور شد: به دلیل مشکلات تحریمی و بانکی افزایش نرخ ارز نیز کمکی به افزایش صادرات نکرده است و تنها از نظر ارزشی کمکی به صادرات می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی همچنین به رفع مشکلات پیمان‌سپاری ارزی اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات دست و پا گیر پیمان‌سپاری ارزی باعث روان‌تر شدن و تشهیل صادرات شده است؛ اما هنوز مشکلات بانک‌ها اجازه کار به افراد را نمی‌دهد.

 

بر اساس این گزارش، آمارها حاکی از آن است که در ۱۱ ماه سال ۹۷ صادرات فرش ایران معادل ۱۹۸ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۳۴۸ کیلوگرم بوده که ارزشی معادل ۸۷ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۷۸۳ دلار داشته است.

از این میزان تا پنج ماه نخست سال ۹۷ حدود ۶۸ هزار کیلوگرم معادل ۳میلیون و ۴۲۸ هزار و ۵۱۴ دلار آن به ایالات متحده آمریکا صادر شده است که پس از آن به دلیل تحریم ها صفر شده است.

در این راستا، ۱۰ کشور برتر واردکننده فرش ایران پس از امریکا، آلمان، چین، ژاپن، پاکستان، دانمارک، ترکمنستان، کانادا، سوئد، قطر و ایتالیا هستند که در ۱۱ ماه سال ۹۷ شاهد صادرات نرمال تا پنجمین ماه سال بودیم اما پس از آن برخی از این کشورها وارداتی از فرش ایران نداشته تا ماه یازدهم که مقدار اندکی واردات داشته‌اند.

در این مدت صادرات فرش ایران به کشور آلمان معادل ۲۲۷ هزار و ۲۸ کیلوگرم به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۷۵۸ دلار، کشور چین معادل ۲۴ هزار و ۵۰ کیلوگرم به ارزش ۵۰۱ هزار و ۲۴ دلار، کشور ژاپن معادل ۲۰ هزار و ۴۳۳ کیلوگرم به ارزش ۶ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۳۰۲ دلار، کشور پاکستان معادل ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۲۸۲ کیلوگرم به ارزش ۷ میلیون و ۵۰ هزار و ۹۸۹ دلار، کشور دانمارک معادل ۲۹ هزار و ۶۹ کیلوگرم به ارزش ۴۷۴ هزار و ۳۹۹ دلار، کشور ترکمنستان معادل ۳۵۲ هزار و ۱۴۸ کیلوگرم به ارزش ۶۹۷ هزار و ۸۹۱ دلار، کشور کانادا معادل ۴ هزار و ۶۹۰ کیلوگرم به ارزش ۶۰۲ هزار و ۷۰۳ دلار، کشور سوئد معادل ۵۹۶ هزار کیلوگرم به ارزش ۲۰ هزار و ۹۱۱ دلار، کشور قطر معادل ۱۹میلیون و ۵۹۱ هزار و ۹۶۲ کیلوگرم به ارزش ۳ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۱۹۹ دلار و کشور ایتالیا معادل ۱۹ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۵۹۴ کیلوگرم به ارزش ۳ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۶۱۴ دلار بوده است.

در میان کشورهای ایتالیا، قطر، پاکستان، ترکمنستان و ژاپن جزو پنج کشور اول واردکننده فرش ایران هستند.

 

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×