اخبار فرش ماشینی

اخبار فرش ماشینی » نیاز فرش ماشینی به سرمایه گذاری بیشتر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

اخبار فرش ماشینی » نیاز فرش ماشینی به سرمایه گذاری بیشتر

 

رئیس اتحادیه فرش ماشینی تهران گفت:لازمه تولید توجه به امر کار و سرمایه گذاری است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اصناف کشور”محمدهادی کمالیان” با تأکید بر اینکه تولید باعث رشد اقتصاد ، کاهش نرخ بیکاری و کاهش تورم در حد معقول می شود افزود: این امر باعث می شود که درآمد سرانه مردم رشد کرده و تولید پررونق شود.

وی با اشاره به سابقه و قدمت ایران در تولید فرش تصریح کرد: تولید نیازمند حمایت است وایران ظرفیت بالای تولید فرش را دارد اما به دلیل عدم حمایت از بخش صادرات میزان تولیدات کاهش یافته است.

کمالیان افزود: در این بخش صادرات صورت می گیرد اما بصورت گسترده نیست . به گفته وی در بخش فرش صادرات صورت می گیرد اما این میزان چندان چشمگیر نیست.

وی ظرفیت تولید سالیانه فرش ماشینی در ایران را ۱۵۰ هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: به دلیل مشکلات صادرات هم اکنون تنها ۹۰ هزار متر مربع تولید می شود.

کمالیان با اشاره به کیفیت بالای فرش ماشینی در ایران افزود: صنعت فرش در ایران از قدمت طولانی برخوردار است و امروزه نیز با به کارگیری تکنولوژی به روز و ماشین آلات جدید و نیروی متخصص در ایران زمینه کیفیت فرش ماشینی بسیار بالا است و متقاضیان فراوانی را نیز در کشور و در خارج از کشور دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس اتحادیه فرش ماشینی تصریح کرد: فرش ماشینی بسته به نوع الیاف و نخ  در مدل های مختلف با شانه های ریز و تراکم های متفاوت از یک هزار و ۲۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ تراک بافته می شود.

وی با اشاره به تولید فرش ماشینی در اکثر نقاط کشور افزود: مرغوب ترین فرش ماشینی در یزد،کاشان، اصفهان و مشهد تولید می شود.

کمالیان اصلی ترین مشکل واحدهای صنفی را مالیات، افزایش قیمت نخ و الیاف و رکود بازار عنوان کرد.

رئیس اتحادیه فرش ماشینی تعداد واحدهای صنفی تولید فرش دارای پروانه کسب فعال در شهر تهران را ۶۰۰ مورد برشمرد و گفت: حدود ۲۵۰ واحد صنفی نیز بدون مجوز فعال هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×