اخبار فرش ماشینی

اخبار فرش ماشینی » نقشه راه کانون فرش دانشگاه کاشان وارد فاز اجرایی شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

اخبار فرش ماشینی » نقشه راه کانون فرش دانشگاه کاشان وارد فاز اجرایی شد

رییس مرکز پژوهش فرش دانشگاه کاشان گفت: نقشه راه کانون فرش دانشگاه کاشان وارد فاز اجرایی شد.

حمیدرضا مومنیان اظهار داشت: تعیین اعضاء و مدیران کارگروه های راهبردی برنامه استراتژیک فرش دستباف و فرش ماشینی در کانون هماهنگی فرش، انتصاب دکتر حسن خاتمی بعنوان مسئول پیگیری و راه اندازی موزه ی فرش کاشان توسط سرپرست محترم دانشگاه و انتصاب دکتر احمد اکبری بعنوان مسئول بخش اسناد، کتابخانه و اطلاع رسانی فرش کشور از جمله برنامه های نقشه راه کانون فرش دانشگاه کاشان است.

وی، آماده سازی و فعال کردن آتلیه مرمت نقشه های قدیمی فرش در مرکز پژوهش فرش را از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد و افزود: در همین راستا از عموم اساتید، علاقمندان و دانشجویان بویژه دانشجویان فرش کشور جهت فعالیت در حوزه های مورد علاقه، دعوت به همکاری می کنیم.

دکتر مومنیان ایجاد مرکز تخصصی اسناد، کتابخانه و اطلاع رسانی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده نقشه راه فرش ذکر کرد و یادآورشد: بر اساس این نقشه، بانک فرش ایران، نمایشگاه دائمی از فناوری های فرش و کارگاه تخصصی مرمت، نقشه و فرش نیز راه اندازی می شود.

دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت فرش همچنین از راه اندازی موزه ملی طرح و نقشه فرش در کاشان خبر داد و خاطر نشان کرد: خانه تاریخی باکوچی محل تولد و پرورش شاعره سپیده کاشانی، به موزه فرش تبدیل می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خانه فرش ایران همزمان با رونمایی از نقشه راه کانون فرش با حضور معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طی مراسمی در اواخر دی ماه در خانه عطارهای کاشان افتتاح شد.


اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×