اخبار فرش ماشینی

اخبار فرش ماشینی » در آمد گمرک اصفهان از مرز ۱۰۰۰ میلیارد ریال گذشت

 

اخبار فرش ماشینی » در آمد گمرک اصفهان از مرز ۱۰۰۰ میلیارد ریال گذشت

مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت:اداره کل گمرک استان اصفهان در سال ۱۳۹۰ تشریفات صادرات ۹۰۲ هزار و ۳۰۴ تن کالا به ارزش هزار میلیارد و ۵۲۲ میلیون و ۲۷۷ هزار دلار انجام داده است.

اسدالله احمدی ونهری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بخش صنعتی و شیمیایی با اختصاص ۹۶ از وزن و ۴۹ از ارزش، بیشترین سهم را طی این مدت داشته است، اظهار داشت: عمده‌ترین اقلام این بخش آهن‌آلات و فولاد با ۲۷۶ میلیون و ۶۲۱ هزار دلار، فرش ماشینی با ۱۵۵ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار و مصنوعات مس با ۵۸ میلیون و ۴۵۵ هزار دلار بوده است .

وی ادامه داد: سهم بخش صنایع دستی شامل فرش دستبافت، مصنوعات گران‌بها شامل طلا و نقره و سایر صنایع دستی از لحاظ ارزش ۴۷ کل صادرات گمرکات استان اصفهان و به میزان ۷۱۰ میلیون و ۶۲۷ هزار دلار بوده است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان تصریح کرد: صادرات اداره کل گمرک استان اصفهان در سال ۱۳۹۰ شامل ۲۴۱ نوع کالا به ۷۱ کشور جهان بوده است.

وی با بیان اینکه امارات متحده عربی با ۶۹۴ میلیون و ۴۶۹ هزار دلار کالا از طریق گمرک استان جایگاه نخست را در بین ۷۱ کشور به خود اختصاص داده است، گفت: در مکان دوم افغانستان با وارد کردن ۲۹۹ میلیون و ۸۰۵ هزار دلار و عراق با ۲۵۸ میلیون و ۵۲۶ هزار دلار در جایگاه سوم قرار دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

احمدی ونهری در ادامه افزود: مصنوعات طلا و نقره با ۶۳۰ میلیون و ۳۹۵ هزار دلار، آهن‌آلات و فولاد با ۲۷۶ میلیون و ۶۲۱ هزار دلار و فرش ماشینی با ۱۵۵ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار عمده‌ترین اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان بوده است .

وی تصریح کرد: طی مدت یادشده ۱۶۶ هزار و ۴۳۰ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۶ میلیون و ۲۶ هزار دلار وارد گمرک استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۵۸ کاهش و از لحاظ ارزش ۱۱۴ رشد داشته است .

مدیرکل گمرک استان اصفهان با اشاره به اینکه عمده‌ترین کالاهای وارداتی به این گمرک، شمش طلا با ۷۸۷ میلیون و ۵۵۷ هزار دلار، ماشین‌آلات صنعتی با ۶۶ میلیون و ۳۱۴ هزار دلار، لوازم برقی صنعتی ۴۳ میلیون و ۶۹۵ هزار دلار، بوده، اظهار داشت: عمده‌ترین صادرکنندگان کالا به مقصد گمرک اصفهان امارات متحده عربی با ۷۹۸ میلیون و ۳۸۱ هزار دلار، ایتالیا با ۵۱ میلیون ۴۵۴ هزار دلار و آلمان با ۵۰ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار بوده‌اند.

وی بیان داشت: اداره کل گمرک اصفهان با دارا بودن ۱۲۰ کارمند در سال ۱۳۹۰ درآمدی معادل یک‌هزرار و یک میلیارد و ۶۶۳ میلیون ریال وصول و به خزانه واریز کرده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل ۱۱۵ درصد رشد داشته است،به طوری که سرانه وصول درآمد به ازاء هر کارمند بالغ برمعادل ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده است.

احمدی ونهری اظهار داشت:۱۲۸۰ فقره پرونده مظنون به قاچاق با ارزش ۲۰۴ میلیارد و ۱۸۶ میلیون ریال در واحد قضایی تشکیل شده است که از نظر تعداد ۱۱ کاهش و از نظر ارزش ۱۰ کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×