اخبار فرش ماشینی

اخبار اقتصادی : رشد اقتصادی صفر درصدی کشورهای عربی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

موسسه مالیه بین الملل موسوم به آی آی اف در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد ، بحران مالی اخیر موجب شد، متوسط رشد اقتصادی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در سال ۲۰۰۹ به صفر برسد. ‏
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران (‏econews.ir‏)، این موسسه در ادامه پیش بینی کرد؛ رشد اقتصادی کشورهای منطقه طی سال جاری میلادی به ۴/۴درصد و سال ۲۰۱۱ به بیش از ۷/۴ درصد خواهد رسید.  بر اساس این گزارش، افزایش نسبی قیمت نفت از اواسط سال ۲۰۰۹ تاثیر زیادی در افزایش رشد اقتصادی کشورهای نفت خیز عربی در سال ۲۰۱۰ خواهد داشت .  بر این اساس قطر با ۹/۱۳ درصد بیشترین رشد اقتصادی را در بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در سال ۲۰۱۰ خواهد داشت.
رشد اقتصادی این کشور طی سال ۲۰۱۱ نیز به ۲/۱۰ درصد خواهد رسید.

رشد صنعت نفت و گاز این کشور به علت افزایش تولید گاز طبیعی امسال به بیش از ۲۲ درصد خواهد رسید . رشد اقتصادی امارات طی سال ۲۰۱۰ به کمتر از ۲ درصد و سال ۲۰۱۱ به کمتر از ۱/۳ درصد خواهد رسید.‏
البته اگر امارات بتواند بحران بدهی را با موفقیت پشت سر بگذارد رشد اقتصادی این کشور به ترتیب به ۷/۲ و ۲/۴ درصد خواهد رسید .
رشد اقتصادی دوبی پس از افت ۵/۳ درصدی در سال ۲۰۰۹ امسال نیز بیش از ۷/۰ درصد کاهش خواهد یافت . به اعتقاد کارشناسان اقتصادی آینده رشد و رونق اقتصادی دوبی و امارات بستگی به نحوه مدیریت بحران بدهی ها خواهد داشت .
میزان بدهی های دوبی به بیش از ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده ولی برخی کارشناسان مالی این رقم را تا ۱۷۰ میلیارد دلار برآورد می کنند.
بر اساس این گزارش رشد اقتصادی عربستان در سال ۲۰۱۰ به ۴/۳ درصد و در سال ۲۰۱۱ به ۴ درصد خواهد رسید .
تولید نفت عربستان تا سال ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت . رشد اقتصادی کویت نیز در سال ۲۰۱۰ به ۲/۳ درصد و سال ۲۰۱۱ به ۵/۴ درصد خواهد رسید. رشد اقتصادی عمان نیز از ۸/۷ درصد در سال ۲۰۱۰ به کمتر از ۵ درصد در سال ۲۰۱۱ خواهد رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×