اخبار فرش ماشینی

احیای کارخانه نساجی بافت بلوچ

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

احیای کارخانه بلوچ در کشور

 

معاون سرمایه‌گذاری صنعتی ایدرو گفت: عملیات نوسازی شرکت گسترش صنایع بلوچ (فراگیر بافت بلوچ سابق) با سرمایه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به پایان رسید و کارخانه برای نخستین بار امسال به سوددهی می‌رسد.

غلامرضا کرامتی فرد افزود: نوسازی شرکت نساجی فراگیر بافت بلوچ با هزینه ۱۳۰ میلیارد ریال توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران انجام شد و علاوه بر خط ریسندگی، خط چاپ و رنگرزی این شرکت نیز راه‌اندازی شده است.

کرامتی فرد ادامه داد: در کنار فعالیت نساجی، با توجه به ظرفیت های ویژه منطقه، طرح فراوری و بسته بندی ۸ هزار تن خرما و سردخانه ۶ هزار تنی با هزینه ۱۰۵ میلیارد ریال در این کارخانه راه‌اندازی شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته وی شرکت فراگیر بافت بلوچ در سال ۱۳۵۵ تاسیس شده و در نیمه دوم سال ۸۸ در شرایطی به سازمان گسترش انتقال یافت که سالن ریسندگی با ۳۰ هزار متر مربع فضا، ۱۱۷۰ دستگاه ماشین آلات مربوطه در اثر آتش سوزی از بین رفته و بیش از ۲۵۰ تن از نیروی انسانی بیکار شده بودند.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش ارزش تولید شرکت فراگیر، زیان انباشته ۱۷۰ میلیارد ریال، بدهی ۲۰۰ میلیارد ریال و مشکلات کارگری، این شرکت در وضعیت نامناسبی قرار داشت و با اقدامات سازمان گسترش، تولید شرکت در سال ۹۰ نسبت به سال قبل از آن ۳۳ درصد رشد داشته و فروش آن ۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کرامتی فرد ادامه داد: این روند در سال ۹۱ نیز ادامه داشته و فروش شرکت در این سال بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×