اخبار فرش ماشینی

باغ موزه فرش کرمان نیازمند تخصیص اعتبار است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

باغ موزه فرش کرمان :: مصطفی زریسفی صبح امروز در جلسه شورای راهبردی و کمیته فرش دستباف استان کرمان اظهار داشت: مردم در گذشته بدون هیچ تسهیلاتی از طرف دولت فرش می‌بافتند و با عزت هم زندگی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه امروزه تسهیلات بسیار خوبی برای بافندگان فرش در کشور و استان در نظر گرفته شده است، گفت: بیشترین بیمه شده قالیبافی در استان کرمان وجود دارد.

معاون صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه شرایط برای قالیبافی و توسعه آن در استان کرمان به راحتی و سادگی وجود دارد، افزود: این صنعت در استان کرمان احیا شده و کیفیت فرش دستباف کرمان هم به مراتب بهتر از گذشته است.

زریسفی  با بیان اینکه ۱۸ هزار بیمه شده قالیبافی در استان کرمان وجود دارد، خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ هزار نفر از مردم استان کرمان به طور مستقیم و غیرمستقیم درگیر صنعت فرش در استان کرمان هستند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در مورد احیای باغ موزه فرش کرمان لازم است، گفت: اقدامات ظاهری برای بازسازی آن انجام شده ولی به سبب عدم تخصیص اعتبارات متوقف شده است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه باغ موزه فرش کرمان هویت تاریخی شهر کرمان است، تاکید کرد: باید این سرمایه ملی را از مردگی نجات داد و از آن بهره‌برداری کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اظهار داشت: احیای این باغ موزه همت همه مسئولان مربوطه را می‌طلبد و اگر پشت بام آن تعمیر نشود با اولین باران زمستانی فرو می‌ریزد.

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : در خرید فرش کودک مراقب این نکات باشید!

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×