اخبار فرش ماشینی

احیاء فرش کرمان نیازمند حمایت جدی مسئولان است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

رئیس کمیسیون قالی وصنایع دستی اتاق بازرگانی کرمان بااشاره به اینکه فرش دستباف کرمان بعدازسال ها از کمادرآمده است،گفت:حمایت جدی مسئولان برای رسیدن این صنعت به جایگاه واقعی اش ضروری است.

فخری الله توکلی پیش از ظهر پنجشنبه در پانزدهمین شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی با رویکرد بررسی مسائل فرش کرمان گفت: برنامه های مهمی در این کمیسیون به منظور احیا صنعت فرش صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ایجاد کتابخانه تخصصی فرش، راه اندازی شبکه اطلاع رسانی قالی و صنایع دستی، نوآوری در طراحی فرش با حفظ اصالت آن، برگزاری نشست های تخصصی ماهانه، تشکیل انجمن های محلی فرش در سیرجان، رفسنجان، جیرفت و راور از جمله این اقدامات است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

توکلی از تهیه نقشه فرش کرمان و ایجاد خوشه فرش این استان خبر داد و تصریح کرد: بعد از سال ها فرش کرمان از کما درآمده و امروز برای احیا و رسیدن به جایگاه واقعی نیازمند پی گیری های مسائل و مشکلات این حوزه است.

رئیس کمیسیون قالی و صنایع دستی اتاق بازرگانی کرمان گفت: بازارهای اروپا و آمریکا بازارهای قدیمی و بازگشوده فرش کرمان است و باید جایگاه فرش کرمان بار دیگر در این بازارها را به دست آوریم.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×