اخبار فرش ماشینی

احمدی‌نژاد: در پوشش زنان ابتکاراتی صورت‎ ‎گیرد‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

احمدی نژاد، ایران را مبدع لباس‎ ‎زنان عنوان کرد و با بیان اینکه چادر پوشش کاملی است تصریح کرد: البته ما هیچگاه‎ ‎شکل خاصی را دیکته نمی‌کنیم‎.
‎فارس: رئیس جمهور با بیان اینکه حجاب‎ ‎اقوام ایرانی همواره موجب افتخار بوده است، از مسئولان خواست تا با تشکیل ده‌ها‎ ‎رشته طراحی لباس در دانشگاه‌های مهم کشور و نیز تشکیل یک ستاد به احیای پوشش ایرانی‏‎ ‎و ترویج آن بپردازند‎.

‎محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران که صبح‎ ‎امروز شنبه در مراسم ثبت ملی چادر و حجاب اقوام ایرانی در سالن اجلاس سران سخن‎ ‎می‌گفت با بیان اینکه در ایامی میراث معنوی پوشش مردان و زنان ایرانی به ثبت ملی‎ ‎می‌رسد که پرچمداران تخریب این میراث فرهنگی در برابر موج خروشان ملت ما پا به فرار‏‎ ‎گذاشتند، اظهار داشت: پوشش همواره یک ضرورت و نیاز اجتماعی بوده است. همانطور که‎ ‎خدای متعال کمال جویی اعتلای روحی تمایل به پیشرفت عزتمندی و پاکی را در نهاد انسان‎ ‎قرار داد تمایل پوشش را نیز در فطرت انسان نمایان کرد‎.
‎وی با بیان اینکه‎ ‎خداوند همه عالم را برای انسان و انسان را برای خود آفرید، خاطرنشان کرد: خداوند در‎ ‎زمین انسان را قرار داد تا او به کمال برسد و در واقع تجلیل اسما و صفات خداوند‎ ‎باشد‎.
‎رئیس جمهور با تاکید بر اینکه خداوند برای داوم و بقای انسان تمایلاتی‎ ‎را در وجودش آفرید، تصریح کرد: خداوند متعال جاذبه‌های را در درون انسان‌ها خلق کرد‎ ‎که اگر در چارچوب منطقی خود به کار گرفته شود موجب بالندگی و کمال‎ ‎می‌شود‎.
‎احمدی نژاد پایه جامعه را خانواده عنوان کرد و افزود: محور استحکام‎ ‎خانواده روابط بین زن و مرد است و جامعه آسیب دیده در این زمینه محال است که محل‎ ‎رشد و کمال انسانی باشد‎.
‎وی با بیان اینکه جذابیت‌های بین زن و مرد باید‎ ‎اختصاصی باشد، تصریح کرد: پوشش برای زن و مرد برای آن است که این جاذبه‌ها در کمال‎ ‎انسانی مدیریت شود‎.
‎رئیس جمهور با بیان اینکه معیارهای پوشش زنان کامل تر و‎ ‎جدی‌تر نسبت به مردان بوده است، خاطر نشان کرد: این امر به خاطر آن است که‎ ‎زیبایی‌های زن بالاتر و جمال جلوه خداوند در زنان متجلی است‎.
‎احمدی نژاد‎ ‎پوشش را تنظیم روابط اجتماعی و ورای جاذبه‌های جسمی و جنسی انسان‌ها دانست و افزود‎: ‎وقتی پوشش از میان برداشته شود اولین اثر آن بر روی خانواده است و پس از آسیب‏‎ ‎خانواده موجب به چالش کشیدن جامعه می‌شود‎.

‎وی در ادامه به وضعیت زنان در‎ ‎کشورهای غربی اشاره کرد و افزود: ما هیچگاه نمی‌گوییم زن و مرد عین همدیگر هستند ما‎ ‎بر خلاف غربی‌ها هیچگاه نمی‌گوییم زن و مرد عین همدیگر هستند بلکه اگر چه در حقوق‎ ‎با یکدیگر برابرند اما کارکردهای آنان با هم فرق می‌کند‎.
‎رئیس جمهور کشورمان‎ ‎خطاب به غربی‌ها متذکر شد همه حقوق زنان را از میان برده‌اند و آرامش و کرامت زن را‎ ‎از او گرفته‌اند تا جایی که زن در آن کشورها حتی پایین تر از یک کالای معمولی شده و‎ ‎از زن به عنوان ابزار تبلیغ استفاده می‌کند‎.

‎رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی‎ ‎با بیان اینکه جرایم اخلاقی در کشورهای غربی چندین برابر کشورهای همچون ما است خاطر‎ ‎نشان کرد: ملت ایران از ابتدای که در تاریخ شناخت شد ملتی موحد بود که پوشش در‎ ‎اقوام گوناگون آن امری جدی و رایج بوده است‎.

‎احمدی نژاد با یادآوری این نکته‎ ‎که همواره زنان و مردان ایرانی در طول تاریخ پوشیده بوده‌اند، خاطر نشان کرد: ملت‎ ‎ایران در طول تاریخ ملت فرهنگی شناخته می‌شده است و از ابتدا دارای چارچوب و در‎ ‎مسائل پایه‌ای اهل نوآوری بوده‌اند‎.

‎وی در ادامه به پوشش اقوام ایرانی در‎ ‎ادوار مختلف تاریخی اشاره کرد و اظهار داشت: لباس های اقوام ایرانی همواره زیبا و‎ ‎با شرایط اقلیمی سازگار بوده است و در نهان خود از زیبای شناسایی های خاصی برخوردار‎ ‎بوده است‎.
‎رئیس جمهور کشورمان افزود: در شرایط گوناگون اهل فرهنگ ایران زمین‏‎ ‎لباس‌ها اقوام را به گونه‌ای طرحی می‌کردند که متناسب با شرایط آن مکان‎ ‎باشد‎.
‎احمدی نژاد، ایران را مبدع لباس زنان عنوان کرد و با بیان اینکه چادر‎ ‎پوشش کاملی است تصریح کرد: البته ما هیچگاه شکل خاصی را دیکته نمی‌کنیم‏‎.
‎وی‎ ‎با سپاسگزاری از خداوند متعال به دلیل انکه زنان ایرانی در طول تاریخ پرچم دار‎ ‎اخلاق و پاکی و کرامت انسانی بوده‌اند، ابراز داشت: امروز اگر خواستار سرافرازی‎ ‎کشورمان هستیم و می‌خواهیم به آرمان‌های بلندمان برسیم باید به اصول خود‎ ‎برگردیم‎.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

‎رئیس جمهور با تاکید مجدد استحکام پایه خانواده مبتنی بر روابط بین‎ ‎زن و مرد است، از همه صاحب نظران و طراحان لباس دعوت کرد تا به صحنه‎ ‎بیایند‎.
‎احمدی نژاد با بیان اینکه لباس ایرانی در طول تاریخ حکیمانه و‎ ‎عالمانه متحول شده است تصریح کرد: لباس یک عنصر و کالای فرهنگی است که باید بتوانیم‏‎ ‎آن را به دنیا عرضه کنیم و خوشبختانه زنان در این زمینه جلوتر از مردان در حفظ این‎ ‎میراث فرهنگی ایران زمین همواره وسط میدان بوده‌اند‎.
‎وی با بیان اینکه از‎ ‎زنان کشورمان انتظار می‌رود تا در خصوص انواع پوشش‌ها الگوهای جدید ارائه کنند گفت‎: ‎دهها مدل چادر و پوشش در این کشور وجود دارد که باید در این زمینه ابتکارات جدی‎ ‎صورت بپذیرد‎.
‎رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه حجاب اقوام ایرانی موجب‎ ‎افتخار ایران است از مسئولان میراث فرهنگی خواست تا این افتخار را به دنیا عرضه‎ ‎کنند‎.
‎احمدی نژاد در ادامه پوشش اقوام ایرانی را دارای زیبایی و تنوع سلایق‎ ‎و نیز مفید برای جسم انسان توصیف کرد و افزود: باید دهها رشته طراحی لباس در‎ ‎دانشگاه ‌های مهم کشور شکل بگیرد ضمن آنکه باید ستاد و کمیته‌ای تشکیل شود تا پوشش‎ ‎ایرانی را معرفی و ترویج کند‎.
‎در ابتدای این مراسم لوح ثبت ملی چادر و حجاب‏‎ ‎اقوام ایرانی با امضای رئیس جمهور، رئیس دفتر وی، رئیس دفتر سازمان میراث فرهنگی،‎ ‎صنایع دستی و گردشگری و رئیس شورای فرهنگی عمومی تهران رونمایی شد‎.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×