اخبار فرش ماشینی

احد عظیم‌ زاده: ما سرداران اقتصاد کشور هستیم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

احد عظیم‌ زاده

بزرگ‌ترین صادرکننده فرش ایران گفت: در حال حاضر فرش دستبافت ایران به غیر از کشور اسرائیل به تمام کشورهای جهان صادر می شود.

برنده تندیس الماس، بزرگ‌ترین بیزینس‌من جهان و بزرگ‌ترین صادرکننده فرش کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص چشم انداز صنعت فرش پس از حذف تحریم‌ها بیان داشت: بازار فرش ایران در مجامع بین المللی با توجه به حذف تحریم‌ها چشم انداز خوبی دارد.

احد عظیم‌زاده افزود: در حال حاضر فرش ایران به تمام نقاط دنیا به غیر از رژیم اشغالگر قدس صادر می‌شود‌و کشورهای مختلفی از آمریکا و اروپا خواهان فرش ایران هستند.

بزرگ‌ترین صادرکننده فرش ایران گفت: در حال حاضر فرش دستبافت ایران به غیر از کشور اسرائیل به تمام کشورهای جهان صادر می‌شود.

احد عظیم‌ زاده

وی تاکید کرد: از تمامی خریداران دعوت کرده‌ایم که برای بازدید از فرش ایران به این کشور سفر کنند؛ براساس گفته‌های دکتر جهانگیری معاون رئیس جمهور که در روز ملی صادرات اعلام کرد تجار باید از الان آماده صادرات باشند و منتظر ماه نهم سال نباشند که در این ماه تحریم‌ها به طور کامل برداشته می‌شود؛ به آقای جهانگیری قول داده‌ایم که ۲۰۰ درصد صادرات فرش دستباف را در سال آینده افزایش دهیم و این کار شدنی است و باید منتظر رونق بازار فرش در کشور باشیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

احد عظیم‌ زاده

اولین تولیدکننده فرش گرد در ایران که از ۲۱ سالگی شروع به تولید این محصول کرده است بیان داشت: تولید فرش دستبافت گرد را در کشور ترویج داده‌ام و با توجه به اینکه قدمت فرش دستباف تبریز ۳هزار سال است اقدام به بافت چهار فرش بالای صد متر در کارگاه‌های تبریز کرده‌ایم، دو فرش با سایز ۲۰ در ۲۰ یعنی ۴۰۰ متری دو فرش دیگر نیز با سایز ۳۰ در ۲۰ یعنی ۶۰۰ متر که در مجموع ۲هزار متر فرش در حال بافته شدن است، این فرش‌ها برای جای خاصی بافته نمی‌شود و هدف از انجام این کار بافت کاری تک در عرصه فرش دستبافت ایران است.

وی افزود: این فرش‌ها به کمک ۲۴۰ نفر درسه شیفت در حال بافته شدن است و بافت این قالی‌ها ۱۰ سال زمان برده است و تا یک سال و نیم آینده تمام خواهد شد؛ برای اتمام این کار باید سقف کارگاه را برداریم و احتمال دارد که قبل از پایان کار این قالی‌ها پیش‌فروش شود.

عظیم‌زاده با تاکید بر اینکه اصل کار صادرات است؛ گفت: متاسفانه در کشور براساس تقاضای بازار عرضه صورت نمی‌گیرد، فرش‌های زیادی در کشور تولید می‌شود که به صورت سنتی بافته می‌شوند در صورتی که این فرش‌ها باید ۲۰ درصد سنتی و ۸۰ درصد براساس تقاضای بازار باشد.

وی افزود: کشور پاکستان ۳ ماه مانده به اتمام فرش، محصول خود را پیش‌فروش می‌کند چون تقاضای بازار را عرضه می‌کند؛ بنابراین باید تقاضای بازارهای جهانی را بررسی کرده تا بازار مورد نظر را بیابیم.

عظیم‌زاده با اشاره به اینکه نباید سالی یک بار به صادرکنندگان خسته نباشید بگوییم، بیان داشت: ما تنها صادرکننده نمونه کشور نیستیم بلکه سرداران اقتصادی کشور هستیم، در کشور ۵۰ صادرکننده نمونه وجود دارد؛ بنابراین این افراد سرداران اقتصادی به شمار می‌روند، اگر از تولید حمایت صددرصد نکنیم مشکل به وجود می‌آید اول باید به تولید بپردازیم تا صادرات رونق یابد.

بزرگ‌ترین صادرکننده فرش ایران تاکید کرد: علاقه به اشتغال زایی و کارآفرینی دارم تا به کشور خدمت کنم و افتخار من این است که با پاسپورت ایرانی اقدام به تجارت می‌کنم و افتخار می‌کنم که با رهنمودهای مقام معظم رهبری مشغول کار و تجارت هستم. مقام معظم رهبری می‌فرمایند حمایت از تولید و صادرات باید سرلوحه کار قرار گیرد. من نیز خوشحالم که تمام سعی و کوشش خود را در تمکین از فرمایشات معظم‌له به کار ببرمو خوشبختانه با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری، همیشه موفق بود‌ه‌ام.

وی با اشاره به پروژه قوی الماس خاورمیانه که در متل قو در حال ساخت است گفت: هدف من از این پروژه ساخت مجتمعی بود که در کشور و منطقه منحصر به فرد باشد، این پروژه که ۵۰۰ مغازه و ۳۰۰ آپارتمان و هتل ۳۵ طبقه دارد ۲۲۰۰ نفر را مشغول به کار خواهد کرد و این یعنی عبادت نه اینکه در دبی، آلمان و ترکیه پروژه‌ای انجام شود که افتخاری هم برای ایران ندارد، این پروژه یادگار من برای کشور است. گله‌ای از دولتمردان ندارم اما می‌خواهم کسانی که سالم کار می‌کنند را حمایت کنند.

عظیم‌زاده تاکید کرد: هیات‌هایی از کشورهای مختلف به ایران آمده‌اند و جلساتی را با آن‌ها برگزار کرده‌ایم، تولیدکنندگان و صادرکنندگانی که ۲ تا ۳ سال رکود را در بازار دیده‌اند منتظر بازار خوبی برای عرضه محصولات خود در مجامع بین‌المللی هستند، هیات‌هایی که به ایران می‌آیند به دنبال افراد معتبر برای شراکت هستند، تجاری که به ایران می‌آیند گلچین شده و با آن‌ها قرارداد بسته می‌شود و امیدواریم که تمام کسانی که شایسته فعالیت دارند در بازارهای بین‌المللی حضور یابند.

وی در پایان گفت: ما ایرانی هستیم و باید به ایرانی بودن خود افتخار کنیم. ما ۸۰ میلیون ایرانی، آرامش و آسایش کنونی را مدیون جانفشانی‌های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس هستیم.

احد عظیم‌ زاده

احد عظیم‌ زاده

احد عظیم‌ زاده

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×