اخبار فرش ماشینی

احداث بزرگترین موزه فرش ایران در تبریز

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

به گزارش وقت نیوز، مهندس محمد صادق پورمهدی در بازدید از این پروژه بر تجهیز این ساختمان به سیستم های هوشمند و نیز ترجمه زنده و همزمان اطلاعات مورد نیاز به گردشگران و بازدیدکنندگان تاکید کرد.

وی با قدردانی از مهندسان و عوامل اجرایی این پروژه از آنان خواست همه زیرساخت های لازم فنی و ارتباطی از جمله فیبر نوری و سایر تجهیزات فنی برای طرح های توسعه این پروژه در آینده تعبیه شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی  با اشاره به اقدامات انجام شده و پیشرفت کار بر سرعت عمل پیمانکار و کارفرما تاکید کرد و گفت : بر اساس برنامه زمان بندی این پروژه باید تا مهر ماه تکمیل و برای بهره برداری آماده شود.

پورمهدی ادامه داد : با توجه به حل مشکل فی مایین این پروژه با شهرداری هم اکنون هیح بهانه ی برای تاخیر در فرایندهای اجرایی و تکمیلی آن وجود ندارد و لازم  است به گونه ی پیش رود تا هرچه زودتر بتوانیم این موزه را به بهره برداری برسانیم .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه های استان برای تبریز ۲۰۱۸  گفت : ضرورت تسریع و تکمیل موزه فرش و راه اندازی آن از این زوایه هم برای استان و کشور حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

موزه فرش تبریز در زمینی به مساحت  ده هزار مترمربع و در جنب موزه تازیخی و فرهنگی آذربایجان ساخته می شود و به گفته مسوولان پروزه تاکنون بیش از ۸۰ درصد کارهای آن انجام شده و  بقیه عملیات تکمیلی به سرعت در دست اجراست.

درطرح موزه فرش تبریز که در چهار طبقه احداث می شود سالن آمفی تئاتر ، محزن فرش ، قرنطینه فرش ف آژماشگاه های خشک و تر ، کارگاه های مرمت ،  آماده سازی ، شستشو ، اتاق BMS ، فضاهای اداری و گالری فرش با امکانات برگزاری نمایشگاه های موقت منظور شده است .

کارهای اجرایی ساخت موزه فرش تبریز در سال ۸۹ آغاز شده بود اما این پروژه مهم هم همانند صدها پروژه عمرانی دیگر استان تا روی کار آمدن دولت تدبیر و امید یا متوقف بود و یا عملیات آن به کندی پیش می رفت .

با وجود محدودیت های مالی بیشتر کارهای اجرایی این پروژه در دوسال اخیر انجام شده و بخش عمده اعتبارات مورد نیاز آن با تدبیر از منابع محلی و دولتی تامین شده است .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×