اخبار نساجی

احتمال عرضه اوراق مشارکت به جای سکه‌های پیش‌فروش شده

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

احتمال عرضه اوراق مشارکت به جای سکه‌های پیش‌فروش شده

رئیس‌کل بانک مرکزی یک هفته مانده به زمان آغاز عرضه سکه‌های پیش‌فروش‌شده از تمهیداتی جدید برای جلوگیری از زیان خریداران سکه خبر داد که براساس آن، این احتمال قوی وجود دارد که بانک مرکزی به جای عرضه سکه، اوراق مشارکت با نرخ سود ۲۰ درصد به خریداران سکه تقدیم کند.

همزمان با اظهارنظر این مقام ارشد بانک مرکزی، دیروز رئیس‌جمهور در اظهارنظری تاکید کرد: متأسفانه غفلت برخی از مسئولان در نظارت موجب افزایش ناآرامی در بازار سکه و ارز شد. به گزارش فارس، محمود بهمنی با تشریح دلایل توقف پیش‌فروش سکه با هدف جلوگیری از زیان مالکان سکه‌های پیش‌فروش شده گفت: با تحویل ۴ میلیون قطعه سکه شاهد افت قیمت خواهیم بود. رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به انجام ۲ اقدام برای جلوگیری از ضرر خریداران سکه‌های پیش‌فروش شده گفت:

در این راستا برای بازگشت ثبات به بازار پس از کاهش قیمت‌ها، بانک مرکزی دور جدید پیش‌فروش را آغاز نخواهد کرد. وی اقدام بعدی را پیشنهاد روش‌های جایگزین به دارندگان حواله‌های پیش‌خرید عنوان کرد و افزود: بر این اساس خریدار درصورت تمایل می‌تواند به جای دریافت سکه معادل آن اوراق مشارکت با نرخ ۲۰ درصد اخذ کند. بهمنی تاکید کرد: استفاده از این روش‌های جایگزین تنها با هدف جلوگیری از زیان خریداران سکه‌های پیش‌فروش شده و مدیریت بهتر بازار است و اگر تمامی خریداران سکه‌های خود را مطالبه کنند، بانک مرکزی هیچ مشکلی در تامین سکه‌ها ندارد.

کاهش قیمت سکه ادامه دارد

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

با کاهش تقاضا و عرضه زیاد سکه و طلا، نرخ سکه، طلا و دلار کاهش پیدا کرده است. دیروز سکه طرح جدید با قیمت ۷۲۰ هزار تومان، طرح قدیم ۷۳۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۶۵ هزار تومان، ربع سکه ۱۹۲ هزار تومان و سکه گرمی ۱۰۳ هزار تومان معامله شد. اظهارات محمود بهمنی ممکن است در صورت ثبات قیمت طلا در بازار جهانی، به ثبات نسبی قیمت سکه و طلای داخلی منجر شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×