اخبار نساجی

احتمال تاخیر در راه‌اندازی کامل نیروگاه بوشهر

به گزارش ایسنا، یک مقام روس در شرکت برق هسته‌ای غیرنظامی روسیه (روس اتم) که به نام وی اشاره‌ای نشده است، ادعا کرد: هنوز تایید طرف ایرانی برای راه‌اندازی نیروگاه با ظرفیت صددرصدی دریافت نشده است. بنابر گزارش خبرگزاری‌های نووستی و هندو آسیا،‌ مقام یاد شده افزود: این فاز به احتمال خیلی زیاد از اواخر ماه جاری میلادی به ماه ژوئن(۱۲ خرداد ـ ۱۰ تیر) به تعویق خواهد افتاد.

ساخت و تکمیل نیروگاه بوشهر بیش از سه دهه است که به درازا کشیده شده است. طرف روسی در سال ۱۹۹۸ قراردادی را برای تکمیل این نیروگاه با ایران منعقد کرد. ساخت نیروگاه در سال ۱۹۷۵ توسط شرکت‌های آلمانی آغاز شده بود.

اعلام آمادگی برای ساخت واحد دوم نیروگاه بوشهر

در رویدادی دیگر اما نیکلای اسپاسکی، معاون شرکت برق هسته‌ای روسیه (روس اتم) روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که این شرکت آماده است به ایران در ساخت یک واحد برق دیگر در نیروگاه بوشهر در صورتی که به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه و به لحاظ سیاسی مناسب باشد، کمک کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس وی افزود: اگر این (کار) ممنوع نباشد و مقرون به صرفه باشد و این پروژه در حال انجام باشد ما برای انجام آن آماده هستیم.

معاون روس اتم افزود: شورای امنیت در قطعنامه‌ تحریم اجازه این کار را داده است. مشورت‌های مقدماتی درباره این مساله ادامه دارد. برای اجرای یک قرارداد باید دسته‌ای از عوامل محقق شود. اول اینکه باید پروژه‌ای توسعه یابد که به لحاظ اقتصادی مناسب باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×