اخبار نساجی

اجرای تحریم جدید علیه ایران با وجود انتخاب رئیس‌جمهور میانه‌رو

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

اجرای تحریم جدید علیه ایران با وجود انتخاب رئیس‌جمهور میانه‌رو

نیویورک تایمز طی گزارشی در مورد تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران نوشت: حتی با وجود انتخاب رئیس‌جمهور میانه‌رو در ایران، آمریکا تحریم‌های توقف مبادلات طلا با ایران را اجرا کرد.

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز طی گزارشی در مورد دور جدید تحریم‌ها علیه ایران نوشت: نخستین دور تحریم‌های آمریکا علیه ایران پس از پیروزی یک فرد میانه‌رو در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ ژوئن ایران، دیروز به اجرا گذاشته شد و تعداد صنایع تحریم شده ایرانی را افزایش داد و قواعد جدیدی را به اجرا گذاشت که می‌تواند تمام مبادلات طلا و پول ایران را متوقف کند.

بر اساس این گزارش، حامیان آخرین دور تحریم‌ها می گویند، این دور جدید تحریم‌ها به ویژه ممنوعیت‌های جدید در مبادلات طلا می‌تواند، ایران را از میلیاردها دلار درآمد خود که از تحریم‌های قبلی در امان مانده بود، محروم کند.

تجار طلا در دیگر کشورها در صورت نادیده گرفتن این تحریم‌ها با مجازات‌های شدید دولت آمریکا از جمله محرومیت از بازار فلزات گران‌بهای این کشور روبرو خواهند شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ایران پس از تحریم‌های مالی که مانع استفاده این کشور از روش‌های مرسوم پرداخت بانکی شده است، مبادلات طلا در برابر نفت و گاز خود را افزایش داده است و به دنبال آن مقامات ایرانی می‌توانند از این طلا برای خرید دلار و یورو مورد نیاز خرید دیگر کالاهای وارداتی استفاده کنند.

مارک دوبوویتز، مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، یکی از گروه‌های صهیونیستی مدافع تحریم‌ها شدیدتر علیه ایران گفت: این تحریم‌ها مانع دور زدن بخش عظیمی از تحریم‌های پیشین می‌شود. از امروز، هیچ‌کس به هیچ وجه حق ندارد به ایران طلا بفروشد یا انتقال دهد.

در ادامه این گزارش می‌افزاید، برخی دیگر بر این نظر توافق دارند که تحریم طلا حداقل مشکلات جدیدی برای ایران که توان بالایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا از خود نشان داده است، به وجود می‌آورد.

داریوش زاهدی، تاجر سابق ایرانی , مدرس کنونی دانشگاه کالیفرنیا گفت: تحریم‌های مبادلات طلا، دور زدن تحریم‌های مالی را برای ایران مشکل‌تر خواهد کرد.

حامیان این تحریم‌ها معتقدند که تحریم‌های جدید، شکاف‌های مهم تحریم‌های قبلی را برطرف می‌کند.

به گزارش نیویورک تایمز، کنگره آمریکا احتمالاً بدون در نظر گرفتن رویکرد رئیس جمهور جدید ایران، با وضع قوانین جدید، تحریم‌های علیه ایران را افزایش خواهد داد.

روحانی اعلام کرده است که تلاش می‌کند تا از شدت تحریم‌ها بکاهد و ترجیح می‌دهد تا روشی عملگرایانه‌تر را در مذاکرات اجرا کند.

شورای ملی ایرانیان آمریکا که مخالف تحریم‌ها علیه ایران است، روز دوشنبه در مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره نوشت: مردم ایران دلایل زیادی برای رأی دادن به روحانی داشتند و برای گرفتن چنین تصمیمی، نیازی به تحریم‌ها نداشتند.

در ادامه این مقاله آمده است، حامیان تحریم‌ها چنان نسبت به ایران ناآشنا و سردرگم هستند که این وضعیت آنها را به اتکای بیش از حد به تحریم‌ها سوق داده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×